חדשות בארץ

עיריית רעננה ביטלה את אירוע ההטבלה לנצרות; האם המיסיונרים יוותרו?

בעקבות הלחץ הציבורי, הודיעה עיריית רעננה לעמותה הנוצרית-מיסיונרית על ביטול אירוע ההטבלה ההמוני. האם המיסיונרים יתייאשו - או שצפוי סיבוב שני?

אא

סערת רגשות בקרב תושבי העיר רעננה, רובם ככולם, בעקבות אירוע מיסיונרי חמור שנקבע לשבת הקרובה, הטבלה המונית לנצרות, שתתקיים במרכז הספורט העירוני. נכון לעכשיו, הודיעה עיריית רעננה על ביטול האירוע, ופרסמה את ההודעה הבאה:

תושבים יקרים,
העיר רעננה רואה בכבוד ההדדי ערך יסוד המאפשר לכל אדם לחיות על פי אמונתו, השקפתו וצו מצפונו. אלה הופכים את רעננה לעיר מיוחדת בעלת מרקם חברתי ואנושי מגוון.
עיריית רעננה מקפידה לדאוג לצורכיהם של כלל תושביה תוך שמירה על עקרונות השיוויון והשותפות הנהוגים בה מזה שנים. 
עם היוודע להנהלת העירייה על כוונת עמותת ״מצפה לישראל״ לקיים הרצאה ברעננה, ומתוך רצון לכבד את רגשותיהם של תושבי העיר ועל רקע החשש הכבד והממשי להתלהמות שעלולה להידרדר לפגיעה בסדר הציבורי עד כדי חשש לשלומם של התושבים, ניהלה עיריית רעננה מגעים ונסיונות עם העמותה בשיתוף משטרת ישראל, בניסיון להניאם מלקיים את האירוע ברעננה, בהסכמה.
לצערנו הרב מאחר וניסיונות אלה לא נשאו פרי, נאלצה עיריית רעננה להודיע לעמותה על ביטול האירוע.
נמשיך לפעול לרווחת כל תושבי העיר.

יצוין כי חלק מתושבי העיר לא קיבלו את דברי העירייה כפשוטם, והביעו תרעומת על עצם שיתוף הפעולה. להלן כמה תגובות שפורסמו בעמוד הפייסבוק של עיריית רעננה:

התגובות בעמוד הפייסבוק של עיריית רעננההתגובות בעמוד הפייסבוק של עיריית רעננה

אתמול, כאשר התפוצצה הפרשה וזכתה לפרסום מאסיבי ברשתות החברתיות בעיקר, חברי הסיעה הדתית בעיר הודיעו לראש העיר, זאב ביילסקי, כי במידה והאירוע המיסיונרי לא יבוטל, תפרוש סיעתם מהקואליציה. גם רב העיר, הרב יצחק פרץ, פנה בבקשה זהה לביילסקי, שעד כה לא נענה לבקשות לביטול אירוע נוצרי זה, שהיה אמור להיות ממומן מכספי המסים של תושבי העיר.

זאב ביילסקי, ראש העיר רעננה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)זאב ביילסקי, ראש העיר רעננה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

חבר מועצת העיר, אלי כהן, מסר טרם הודעת הביטול כי כי "הסיעה רואה בחומרה רבה את קיומו של הכנס בשבת ובמתקן עירוני. ראש העיר מפיל חרפה על עירנו כשהוא מאפשר קיום של אירוע כה מביש. הסמיכות של אירוע הפועל להמרה דתית ליום השואה בו אנו זוכרים את אלה שנטבחו על היותם יהודים צריכה לזעזע כל יהודי".

בשעה 10 בבוקר בשבת הקרובה, במידה והאירוע לא יבוטל באופן סופי, מתכננים תושבי העיר לקיים תפילת מוסף המונית בסמוך למרכז הספורט, בהשתתפות רב העיר.

הטבלת ילד לנצרות, אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)הטבלת ילד לנצרות, אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

בני וולקן, אחראי פעילות שטח במחלקת מיסיון וכתות בארגון "יד לאחים" אומר להידברות: "מדובר בכת 'עדי השם - המצפה בישראל', שלא מאמינה ולא מכירה במדינת ישראל. לא בחגים של יהודים. הם לא מקבלים ולא תורמים דם - גם במקרי סכנת חיים. מקרים רבים נידונו בבתי משפט לאחר שילדי הכת שהיו במצב אנוש נזקקו למנות דם, ובתי חולים פנו לבית משפט שיחייב הורים לקבל דם. מדובר בקבוצה מיסיונרית אגרסיבית מאוד, שמפילה הרבה נפשות בישראל. בארגון יד לאחים מקבלים הרבה מאוד פניות של נפגעים שלהם במשך כל השנה. את הידיעה על האירוע הקרוב קיבלנו כשנקבע, מיד פנינו לרב העיר, למועצה הדתית, אל חברי עירייה, והתחלנו לעבוד בשיתוף פעולה איתם. חברי העירייה הדתיים כבר פנו בדרישה ובאיום לפרוש מהקואליציה במידה ולא יבוטל האירוע. חשוב להדגיש שלחברי העירייה הדתיים יש כובד משקל משום שהם ארבעה במספר. 

"מבחינה משפטית, אומר ראש העיר כי מדובר במדינה דמוקרטית והוא חייב לאשר את האירוע, על אף שאני יודע שמתארגנת עצומה בעיר מצד תושבים, למניעת האירוע. מדובר בכספי מסים של תושבי רעננה, שרבים מהם דתיים, וכאב להם שהעירייה מתכננת לממן אירוע חמור. אני רוצה להדגיש שמדובר באירוע שאמור היה להתקיים בערים אחרות. את רעננה, שנתפסת כשקטה ופלורליסטית, הם בחרו לאחר שנזרקו מכל מקום שנקבע לקיום האירוע. מדובר באנשים שיגיעו ממקומות מרוחקים מאוד מהדרום, ועל כך כאבם העז של תושבי העיר. לצערנו הכת, שמונה יותר מ-2,000 איש, מנצלת את הדמוקרטיה כדי להרוס את היהדות".
את תגובת ראש עיריית רעננה, זאב ביילסקי, לא הצלחנו להשיג לצורך תגובה עד לשעת פרסום שורות אלה.

תגיות:רעננהנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה