חדשות בעולם

הנס של חולה הקורונה: "לא הייתי אמור להיות כאן היום"

"לא הייתי אמור להיות כאן היום": לאחר שהרופאים הקציבו לו 10% סיכויים לשרוד, סטיבן קמרון החלים ממחלת הקורונה, ולאחר 65 ימי הנשמה הוא שוחרר לביתו

  • כ"א תמוז התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סטיבן קמרון, בן 42 מסקוטלנד, עובד כטייס בחברת התעופה וייטנאם איירליינס. הוא נדבק בנגיף הקורונה, והוגדר כחולה הקורונה הקשה ביותר בוייטנאם. למרות התחזית הקודרת של הרופאים, שהעניקו לו 10% סיכויים לשרוד – בסוף השבוע האחרון הוא שוחרר מבית החולים.

על פי הדיווח באתר ynet, קמרון היה מחובר במשך יותר מחודשיים למכונת הנשמה, ואושפז בבית החולים במשך קרוב לארבעה חודשים. לפני חודש וחצי ציינו הרופאים בווייטנאם שקמרון יזדקק להשתלת ריאות כפולה, מכיוון שריאותיו נפגעו קשות מהנגיף, ועבדו בתפקוד של 10% בלבד.

ב-18 במרץ, אובחן קמרון כחולה קורונה, ועורר עורר עניין תקשורתי אדיר בווייטנאם. הרופאים הבכירים במדינה נפגשו ודנו כיצד לטפל בו. לאחר שדווח שהוא יזדקק להשתלת ריאות - 59 וייטנאמים הציעו את עצמם כתורמים.

לאחר 65 יום בהם היה מונשם ומורדם, התעורר קמרון מהתרדמת. כשהתעורר היו סימנים קלים לשיפור: הוא הצליח לתקשר עם אחד הרופאים, ולאחר מספר ימים הצליח לצעוד למרפסת בית החולים.

בסוף השבוע האחרון דיווחה התקשורת המקומית הודיעה שמצבו של קמרון המשיך להשתפר, ושכעת הוא ישתחרר מבית החולים ויטוס בטיסה מיוחדת ללונדון, בליווי שלושה רופאים.

עם שחרורו מבית החולים אמר קמרון: "אני המום מהנדיבות של העם הווייטנאמי, ומהמסירות והמקצועיות של הרופאים והצוותים הרפואיים. בהתחשב בסיכויים לא הייתי אמור להיות כאן היום, ולכן אני יכול רק להודות לכולם על מה שעשו למעני. אני הולך הביתה עם שמחה בלב, אבל גם עצוב – בגלל שאני עוזב כל כך הרבה אנשים שהפכו לחברים שלי".

במקביל לחזרתו של קמרון הביתה חגגה וייטנאם 85 ימים ללא נדבקים חדשים בקורונה. מתחילת ההתפרצות במדינה נדבקו בנגיף 370 בני אדם. במדינה הקומוניסטית מיהרו להגיב לנגיף, ואף אחד מהנדבקים לא מת מהנגיף. במסגרת ההגבלות יותר מ-10,000 תושבים נמצאים עדיין בבידוד, קרוב לחמישה חודשים.

תגיות:החלמהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה