חדשות בריאות

סגן שר הבריאות: אם לא נעצור את ההתקהלויות – נתקרב לסגר

לאחר שחברי ועדת הקורונה הביעו התנגדות לסגירת בריכות השחייה וחדרי הכושר, הזהיר סגן שר הבריאות, יואב קיש, כי ביטול ההגבלות שהטילה הממשלה עלול להוביל לסגר: " האחריות תהיה על מי שלא נתן היום לעצור את ההתקהלויות"

קיש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)קיש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, יואב קיש, התריע הבוקר (שני) כי ביטול סגירתם של חדרי הכושר ובריכות השחייה עלול להוביל את ישראל לסגר מלא.

בדיון שנערך אתמול בוועדת הקורונה של הכנסת, הביעו חבריה התנגדות לסגירה של ענף חדרי הכושר והבריכות, וזאת לאור נתונים שהוצגו בפניהם לפיהם התחלואה במקומות אלו אינה גבוהה. בריאיון לכאן ב', הזהיר קיש: "אמרתי אתמול בערב ליו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, ואני אומר גם לחברי הוועדה: קחו את האחריות, תפתחו מה שאתם רוצים, זו הסמכות שלכם. אם ישראל תיגרר לסגר עוד שבוע-שבועיים, האחריות תהיה על מי שלא נתן היום לעצור את ההתקהלויות".

קיש טען, כי הסתמכות אך ורק על הנתונים הינה טעות, שכן מדובר בנתונים חלקיים שאינם מציגים את תמונת המצב המלאה: "יש אולי כ-500-400 מקרים שידוע מאיפה נדבקו. יש הרבה הדבקות שנעשו בבית, ברוב המקרים לא ידוע בדיעבד מקור ההידבקות. אנחנו באירוע חדש, מגפה חדשה שלומדים עליה כל הזמן. גם במשרד הבריאות לא יודעים מספיק".

"משרד הבריאות הלך והולך למהלכים, שמטרתם המרכזית היא למנוע התקהלויות ולייצר ריחוק חברתי", הצהיר קיש. "זה הדבר הנכון ביותר לאור התפרצות הגל השני. לפי כל ההערכות, הגל השני יהיה יותר קשה מהגל הראשון, ואנחנו במשרד מנסים לעצור את זה".

"אנחנו באים לממשלה ואומרים מה צריך לעשות כדי לעצור את ההתקהלויות. למה לסגור בריכות? כי נכנסים מאות אנשים, יש תור בכניסה, תור בשירותים, תור במזנון – ואנחנו נלחמים בהתקהלויות".

"על הממשלה יש לחצים מכיוונים שונים. לבריכות השחייה יש לובי מאוד חזק. יפה שהם נלחמים, זו זכותם המלאה ואני מכבד את זה", הוסיף קיש. בתשובה לשאלה מדוע הבריכות בבתי המלון נותרו פתוחות, הבהיר סגן שר הבריאות כי מבחינת משרדו היה צריך לסגור גם אותן, אולם משרדי האוצר והתיירות התנגדו בטענה כי הדבר יוביל לסגירת בתי המלון.

בדיון אתמול בוועדת הקורונה שררה הסכמה, כי יש לבטל את צו ההגבלות שהוציאה הממשלה לסגירת בריכות השחייה וחדרי הכושר. אלא שההצבעה נדחתה להיום, לאחר שחבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) דרש להצביע כל סעיף בנפרד, ולא על הצו כולו.

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי נמשכת מגמת העלייה במספר החולים, וכי כיום יש כ-19 אלף חולים פעילים, מחציתם אומנם ללא תסמינים אך הם עדיין יכולים להדביק אחרים.

על פי הנתונים שמסרה, בחודש האחרון נדבקו במעגל הראשון 170 איש בחתונות, 35 בחדרי כושר, 21 במסעדות ו- 6 בברים. היא סירבה לתת נתונים לגבי מספר הנדבקים בבריכות, שכן לדבריה אין הוכחה חד-משמעית שההדבקה הייתה בבריכה, אבל ציינה כי הבריכות נסגרו במדינות רבות. היא הוסיפה כי ברוב המקרים קשה לזהות את מקור ההדבקה, אולם הדגישה כי התנאים בחדרי הכושר ובבריכות מקשים על שמירת כללי הריחוק וההיגיינה.

תגיות:משרד הבריאותיואב קישנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה