חדשות בריאות

ליאון: סגר על שכונות בירושלים יהפוך אותן למדגרות קורונה

בעקבות הכוונה המסתמנת של משרד הבריאות להמליץ על הטלת סגר בשכונות בבירה, הזהיר ראש העיר ירושלים כי "סגירה הרמטית" של השכונות "תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב"

ליאון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליאון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בעקבות הדיווחים אתמול (רביעי), לפיהם במשרד הבריאות מגבשים המלצות להטלת סגרים או הגבלות אחרות על תשעה אזורים ברחבי הארץ, הביע ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התנגדות נחרצת להטלת סגר על שכונות בבירה.

על פי הפרסומים, ההמלצה המתגבשת ביחס לירושלים היא להטיל סגר על חמש שכונות: רמות, הר נוף, רוממה, מעלות דפנה וקרית צאנז. במכתב ששיגר למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התריע ליאון כי "הסגר המוצע עשוי להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה. חשוב להדגיש: להבדיל מערים אחרות, השכונות המדוברות בירושלים הן שכונות בהן מתגוררים עשרות אלפי אנשים ומשפחות ברוכות ילדים בדירות צפופות, כשמאות אנשים מתגוררים בכל בניין. הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב".

במקום הסגר, הציע ליאון "לפתוח חמ"לים ייעודיים שיופעלו על ידי העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות, ולפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות מהבית במטרה למנוע את המשך ההדבקה".

בהמשך המכתב התייחס ליאון לכוונת משרד הבריאות להמליץ על סגירת מוסדות החינוך בבירה. בנוגע לישיבות גדולות (גילאי 25-16), טען ראש העיר כי "שליחת עשרות אלפי בחורים הביתה עלולה להביא להתגברות המחלה בצורה דרמטית. נכון לעכשיו, אין שום דרך לבדוק את המצב הנתון של חולי הקורונה בתוך הישיבות, ואנו עשויים לשלוח חולים רבים לבתיהם, שם ידביקו עוד משפחות רבות ויביאו להתפרצות אדירה במגזר החרדי. לאור האמור, המלצתי: הידוק הסגרים על כל הישיבות הגדולות למשך שבועיים".

ביחס לישיבות הקטנות (כיתות ט'-י"א), המליץ ליאון כי "הישיבות עם הפנימייה ימשיכו במתכונת של הישיבות הגדולות. ישיבות בלי פנימייה ימשיכו את מתווה הקפסולות, ובאם יימצא חולה – הקפסולה תיסגר מיידית, והבחורים ישלחו לבתיהם לבידוד".

באשר לתלמודי התורה (כיתות א'-ח'), הציע ראש העיר ירושלים: "הקפדה יתירה על מתווה הקפסולות תוך מעקב קפדני אחר תסמינים ושמירת הוראות משרד הבריאות, וסגירת כל קפסולה בה יימצא חולה".                                                                                                                                           

בסיום מכתבו הדגיש ליאון: "אני סבור שהטיפול בסוגיה חייב להיות מערכתי, כולל, לקחת בחשבון את מירב האפשרויות למניעת ההדבקה והתפשטות הקורונה. סגר ללא פתרונות כאלה ישיג את המטרה ההפוכה. אני קורא לכלל גורמי הממשלה להאיץ את פעולות המניעה, ובכלל זה בתי מלון לבידוד הנדבקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המל"ל, מאיר בן שבת. השלושה דנו על נתוני התחלואה במוקדים שונים לקראת הכרזה על אזור מוגבל. נתניהו הנחה לכנס את ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מיד בתום גיבוש ההמלצות הסופיות במשרד הבריאות. בנוסף לירושלים, שוקלים במשרד הבריאות להטיל הגבלות שונות, עד לסגר, בערים הבאות: רמלה, לוד, מודיעין עילית, בית שמש, בני ברק, אשדוד, קריית מלאכי ורעננה.

תגיות:ירושליםמשה ליאוןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה