חדשות בארץ

הנשיא נגד הממשלה: עד לרגע זה לא ברור איך היא תמגר את המגפה

ריבלין ביקר את התנהגות הממשלה במשבר, שהעמיק לדבריו את הצורך בניסוח תפיסת ביטחון לאומית כוללת ומקיפה למדינת ישראל, "שלא בוחנת את עצמה רק דרך כוונת הרובה, אלא משקללת בליבת העשייה שלה שאלות חברתיות, כלכליות ואף בריאותיות"

ריבלין, היום (צילום: איתי בית און, לע"מ)ריבלין, היום (צילום: איתי בית און, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין תקף הערב (רביעי) את מדיניות הממשלה במאבק במגפה ואמר כי "עד לרגעים אלו, מדינת ישראל לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף הקורונה. אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור". ריבלין קרא לממשלה להטיל את המושכות בידי "הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר" וכי "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות".

בנאומו בטקס הסיום של המכללה לביטחון לאומי שיבח הנשיא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ראש הממשלה החליפי בני גנץ על הקמת ממשלת אחדות ברקע המשבר. "ההתמודדות עם הקורונה הביאה לגיבושה של הסכמה פוליטית, ובכך היא חשפה מידה משמעותית של אחריות ציבורית", אמר.

עם זאת, הוא ביקר את התנהגות הממשלה במשבר, שהעמיק לדבריו את הצורך בניסוח תפיסת ביטחון לאומית כוללת ומקיפה למדינת ישראל, "שלא בוחנת את עצמה רק דרך כוונת הרובה, אלא משקללת בליבת העשייה שלה שאלות חברתיות, כלכליות ואף בריאותיות". לדבריו, במשבר הנוכחי מה שהעמיד במבחן את הביטחון הלאומי הם לא "שסעים פנימיים ולא משבר כלכלי, אלא נגיף זעיר".

אנגלמן מציג את דוח הביקורת השנתי, במאיאנגלמן מציג את דוח הביקורת השנתי, במאי

ריבלין הוסיף: "הביטחון הלאומי שלנו מצריך היום התמודדות נחושה אך שקולה עם המשבר הבריאותי. הביטחון הלאומי שלנו מצריך את שיקום המשק הישראלי, שספג וסופג מכה אנושה. הביטחון הלאומי שלנו מצריך את השבת אמון הציבור במערכת הפוליטית ואיחוי השסעים העמוקים בעם, שהתגלו במלוא פוטנציאל הנפץ שלהם בשנת הבחירות הלא נגמרת".

בחודש מאי הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על פתיחה בבדיקת התנהלות הממשלה והחלטותיה בתקופת משבר הקורונה. אנגלמן עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים הרלוונטיים כי הבדיקה תתמקד במשרדי ראש הממשלה, הבריאות, הביטחון, האוצר, הפנים והרווחה.

הודעתו של מבקר המדינה הגיעה כעבור חודשיים שבהם פעלו צוותי הביקורת במשרד לאיסוף מידע, למידה, ושורת פגישות עם גורמי המקצוע במספר משרדי ממשלה. המבקר צפוי לבחון את הטיפול במשבר מצד המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, המטה לביטחון לאומי, צה"ל, קופות החולים, בנק ישראל, הביטוח הלאומי וכן חלק מהרשויות המקומיות.

אנגלמן כתב לנתניהו כי הביקורת תעסוק ביחסי הגומלין וממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול משבר הקורונה, ותתמקד בעבודת המטה לביטחון לאומי מול שאר הגופים. בנוסף, הביקורת תבחן את פעילות ההסברה ומסירת המידע לציבור במהלך המשבר, בהיערכות והטיפול באוכלוסייה המבוגרת, במערך המעבדות והבדיקות, בלמידה מרחוק במערכת החינוך, בהיערכות לעתיד ועוד.

תגיות:ראובן ריבליןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה