חדשות בעולם

רשמית: ארצות הברית הודיעה על פרישתה מארגון הבריאות העולמי

ארצות הברית הודיעה לאו"ם ולקונגרס באופן רשמי על כוונתה לפרוש מארגון הבריאות העולמי. ההודעה מהווה צעד ראשון בדרך לעזיבת הארגון, שאמורה להיכנס לתוקף בעוד שנה. המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, הבהיר כי אם ייבחר לנשיא – יבטל את החלטתו של טראמפ

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית שיגרה לאו"ם מכתב, בו הודיעה רשמית על כוונתה לפרוש מארגון הבריאות העולמי. דובר מזכ"ל האו"ם, סטפן דוג'ריק, אישר הלילה (בין שלישי לרביעי) את קבלת ההודעה, שנשלחה ביום שני. הודעה על הפרישה נשלחה גם לקונגרס.

ההודעה האמריקאית מהווה צעד ראשון בדרך לעזיבת הארגון, שכן ארצות הברית מחויבת להודיע על כך שנה מראש ולשלם את התחייבויותיה הפיננסיות. נכון לסוף חודש יוני, היא חייבת לארגון דמי חברות בסך 198 מיליון דולר.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים לראשונה בחודש אפריל לפרוש מארגון הבריאות העולמי והכריז על הקפאת המימון לארגון, לאחר שהאשים אותו בהתנהלות כושלת בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה ובדיווחים מוטים שהעניקו גיבוי לסין וסייעו לה להסתיר את אחריותה לפרוץ המגפה. "אני חושב שארגון הבריאות העולמי צריכים להתבייש בעצמם, הם כמו סוכנות יחסי ציבור עבור סין", אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "ארצות הברית משלמת להם כמעט 500 מיליון דולר בשנה, וסין משלמת להם 38 מיליון דולר בשנה. הם לא היו צריכים להצדיק טעויות נוראיות, במיוחד טעויות שגורמות למותם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם". בסוף חודש מאי הצהיר טראמפ על ניתוק היחסים עם ארגון הבריאות העולמי, לאחר שטען כי הארגון סירב לערוך רפורמות.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, לא ברור כלל האם בסמכותו של טראמפ להחליט על הפרישה והפסקת הסיוע הכספי לארגון, או שהוא נדרש לקבל את אישור הקונגרס. המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, הבהיר אתמול כי אם ייבחר לנשיא – יבטל את החלטתו של טראמפ: "ביומי הראשון כנשיא, אצטרף מחדש לארגון הבריאות העולמי ואחזיר את מנהיגותנו לבימה העולמית".

הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז, חבר ועדת קשרי החוץ של הסנאט, מתח ביקורת על הודעת הפרישה, שהתקבלה על ידי טראמפ באמצע מגפת הקורונה: "הצעד הזה לא יגן על חיי אמריקאים או על האינטרסים שלהם – הוא ישאיר אמריקאים חולים, ואת אמריקה לבדה".

תגיות:דונלד טראמפארגון הבריאות העולמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה