חדשות בריאות

מ"מ המפכ"ל: "התנהגות חריגה – תיבדק ותטופל בהתאם"

בתגובה לתיעודים על אלימות שוטרים נגד אזרחים במהלך אכיפת התקנה המחייבת עטיית מסכה, אמר מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, כי יש לבצע את משימת האכיפה "במקצוענות, ברגישות, תוך הפעלת שיקול דעת". הוא הדגיש, כי "התנהלות חריגה, שאינה תואמת את ערכי הארגון ונורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר, תיבדק ותטופל בהתאם"

כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס היום (שלישי) לתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות על אלימות שהפגינו שוטרים במהלך אכיפת תקנת הקורונה המחייבת עטיית מסכה. בשיחה שקיים עם מפקדי המחוזות במשטרה, אמר כהן כי "התנהלות חריגה, שאינה תואמת את ערכי הארגון ונורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר, תיבדק ותטופל בהתאם על ידי הגורמים המוסמכים לכך".

כהן הוסיף, כי "אכיפת אי עטיית מסיכות היא משימה חשובה לטובת מניעת התפשטות הנגיף, ויחד עם זאת שוחקת ומורכבת. זוהי משימה שאין לה תוצאות מיידיות ונראות לעין, מול אויב בלתי נראה, ולעולם לא נדע כמה נפשות הצלנו וכמה תחלואה מנענו בזכות ביצועה. רובם המכריע של מפגשי האכיפה מבוצעים על ידי השוטרים במסירות ומקצועיות מעוררת הערכה".

"מתן דוח הוא אמצעי לצורך ביצוע משימת אכיפה, במטרה לשמור על בריאותו של הציבור", הדגיש מ"מ המפכ"ל. "על השוטרים לבצע את משימת האכיפה במקצוענות, ברגישות, תוך הפעלת שיקול דעת. זוהי שעה קשה עבור כולנו. הציבור חווה אי ודאות כלכלית בריאותית וחברתית ואנחנו, שוטרים ומפקדים, חייבים להיות מקצועיים וקשובים יותר מתמיד בשבילו ולמענו".

בסיכום דבריו חיזק מ"מ המפכ"ל את המפקדים והשוטרים: "זר לא יבין כמה מורכבת עבודת השוטר, לכמה החלטות הוא נדרש בכל רגע נתון ועם כמה קשיים ואתגרים הוא מתמודד בכל משימה. לצערי, בעת הזו המשטרה אינה זוכה להערכה הציבורית שהיא ראויה לה, אולם הגדולה שלנו היא להמשיך ולדבוק במשימה החשובה במקצועיות ומתוך תחושת שליחות למען הציבור כולו".

אתמול פורסם תיעוד, בו נראו שוטרים מעכבים ארוכות נערה חרדית כבת 13 בירושלים שלא עטתה מסכה, ומאיימים עליה ברישום דוח. התקרית חוללה גל מחאות וגינויים ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית. בעקבות הסערה, פרסם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מכתב פומבי לשוטרים, בו כתב כי "אין ברירה אלא לאכוף את ההנחיות", אולם הדגיש: "הציפייה שלי מכם היא לעשות את עבודתכם נאמנה, בנחישות היכן שצריך אך גם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות היכן שזו מתבקשת".

"לשיקול הדעת של כל אחת ואחד מכם בשטח יש השפעה עצומה על האופן שבו הציבור יישמע להנחיות, ובכך על הצלחתנו כמדינה וכחברה להתמודד עם התפשטותו של הנגיף, והן על תדמית הארגון כולו", הוסיף אוחנה. בהמשך הדברים פנה השר לציבור: "במקרים שבהם הייתה התנהלות לקויה הנושאים יתבררו עד תום, יחודדו נהלים ובמידת הצורך יופקו לקחים. עם זאת, השוטרות והשוטרים אינם האויב. הם ממלאים את חובתם הקדושה במאמץ הלאומי".

לדברי אוחנה, "למעלה מ-4,000 דוחות קורונה נרשמים ביממה. רובם המוחלט של המפגשים בין השוטר לאזרח, מסתיימים ללא כל תקריות חריגות. האכיפה נעשית כלפי כל תושבי ישראל. אציין כי מהדיווחים שאני מקבל, האוכלוסייה החרדית דווקא הפנימה טוב יותר ביחס ליתר האוכלוסייה את חובת חבישת המסכות – ועל כן, למרות שאין נתון אמפירי המוכיח זאת – יש לשער כי שיעור הדוחות הניתנים לאוכלוסייה זו נמוך משיעורה באוכלוסייה".

"המשטרה לא אוהבת את העבודה הזאת. הרבה יותר מושך להיאבק בפשיעה ובטרור. אך אנחנו בזמן חירום", הצהיר אוחנה. "ברגע שנפנים כציבור את החובות החדשות שנגזרו עלינו כדי לנצח את הקורונה, ויהיה נדיר לראות מחוץ לבית אדם בלי מסכה כשם שנדיר לראות אדם נוסע בלי חגורת בטיחות או רוכב אופנוע בלי קסדה – נוכל למגפה".

תגיות:מסכותמשטרת ישראלמוטי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה