חדשות בריאות

שיא נדבקים חדשים ביממה; משרד הבריאות מפריך את טענת פרופ' מטות

על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל ישנם 13,352 נשאים פעילים, 358 מהם מאושפזים בבתי החולים – מתוכם 86 במצב קשה ו-34 מונשמים. אתמול נרשם שיא גם במספר הבדיקות לאיתור הנגיף, שעמדו על 23,256

בדיקות קורונה במודיעין (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בדיקות קורונה במודיעין (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (שלישי) עולה כי נשבר שיא נדבקים חדשים בקורונה מאז פרצה המגפה בישראל, לאחר ש-1,076 אובחנו ביממה האחרונה. לפי המשרד, בישראל ישנם 13,352 נשאים פעילים, 358 מהם מאושפזים בבתי החולים – מתוכם 86 במצב קשה ו-34 מונשמים. אתמול נרשם שיא גם במספר הבדיקות לאיתור הנגיף, שעמדו על 23,256. מאז פרוץ המגפה נפטרו 342 חולים.

בד בבד, במשרד הבריאות התייחסו לפרסומים לפיהם העלייה במספר החולים הקשים נובעת משינוי הקריטריונים של ארגון הבריאות העולמי ביחס להגדרת "מצב קשה". במשרד טענו כי נושא ההגדרות העדכניות עדיין נדון בצוות טיפול במגפות וההחלטה עליו טרם התקבלה. "בשלב זה אין כל שינוי בהגדרות ובאופן דיווח בתי החולים. לגופו של עניין, מדובר בעליה בחולים קשים הזקוקים לטיפול נמרץ", נמסר.

מוקדם יותר פורסם בחדשות 12 כי פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה בבית החולים איכילוב, העריכה כי העלייה במספר החולים הקשים נובעת מדרישת ארגון הבריאות העולמי להנמיך את הרף שקובע מיהו חולה במצב קשה.

לפי מטות, בעוד שבגל הראשון חולים קשים נספרו ככאלה רק אם הם נזקקים לאמצעי עזר כלשהו נוסף על מסכת חמצן כדי לנשום, "עכשיו ארגון הבריאות העולמי הודיע שיש לספור כחולים קשים גם את אלו שאינם עונים על אותם הקריטריונים אבל רמת החמצן שלהם בדם - היא מתחת לשיעור מסוים". בדיווח נאמר שהערכות הן שכ-40% מהחולים שמצבם מוגדר "קשה" הם אינם כאלה שהרופאים בבתי החולים מכירים בהגדרה הזו או מנפיקים לפיה הנחיות רפואיות חדשות.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה