חדשות בריאות

גנץ ואדלשטיין סיכמו על "העמקת" שיתוף הפעולה במאבק בקורונה

במהלך הביקור טען גנץ כי פיקוד העורף מחזיק ב"יכולות אופרטיביות פנטסטיות בייחוד בנושא המגע עם אזרחים". אדלשטיין: "פיקוד העורף היה שותף של משרד הבריאות מן היום הראשון של המשבר. לצערי כולנו רואים שהמספרים של החולים עולים, יש צורך בשיתוף פעולה ממשי"

גנץ ואדלשטיין, היום (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)גנץ ואדלשטיין, היום (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון בני גנץ ערך היום (שלישי) סיור משותף עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בפיקוד העורף, וסיכמו על "העמקת" שיתוף הפעולה בין משרד הביטחון וצה"ל לבין משרד הבריאות בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה. זאת, אחרי שהשבוע הודיע צה"ל על הסבת 300 חיילים לסיוע בביצוע החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות. החיילים שיוקצו לפרויקט צפויים לעבור הכשרה, שתסייע להוריד את העומס ממשרד הבריאות.

בסיור הנרחב השתתפו בנוסף השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, סגן שר הבריאות יואב קיש, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין. גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל השתתפו. בביקור סיירו השרים באולפן ההסברה, במשל"ט המלוניות ובחמ"ל האגמים, ו"קיבלו סקירות אודות יכולות פיקוד העורף בחירום והאמצעים שניתן לרתום לקידום המאבק בנגיף הקורונה".

גנץ ואדלשטיין בביקור בפיקוד העורף (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

במהלך הביקור טען גנץ כי פיקוד העורף מחזיק ב"יכולות אופרטיביות פנטסטיות בייחוד בנושא המגע עם אזרחים". לדבריו, "בכל תרחיש של חירום, חלילה וחס חירום מלחמתי, אבל גם בעידן הקורונה שבתוכו אנחנו נמצאים – שיתוף הפעולה שבין הגופים יכול לשפר את השירות לאזרח, ובדיוק לשם אנחנו ניקח את זה".

שר הבריאות אדלשטיין הודה לגנץ על "שיתוף הפעולה הנהדר, בין משרד הבריאות לצה"ל ופיקוד העורף בפרט". אדלשטיין הוסיף כי "אנחנו במשבר מאוד לא פשוט, פיקוד העורף היה שותף של משרד הבריאות מן היום הראשון של המשבר. לצערי כולנו רואים שהמספרים של החולים עולים, יש צורך בשיתוף פעולה ממשי ואנחנו נוכל לנצח את הנגיף, רק ביחד".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, הודיעה הבוקר על התפטרותה, בעקבות מה שהיא כינתה מספר "איבוד הכיוון" במצפן הטיפול במגיפה. בפוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה היא כתבה כי "למרות התרעות שיטתיות וסדורות במערכות השונות, ובדיונים בפורומים שונים, אנו צופים בתסכול בשעון החול של ההזדמנויות הולך ואוזל. על רקע זה הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף". שר הבריאות אמר לאחר פרסום התפטרותה כי לא ידע על כך.

תגיות:בני גנץיולי אדלשטייןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה