חדשות בארץ

יו"ר הכנסת לוין: "ריבונות העם נלקחה ממנו והועברה להכרעה של קומץ שופטים"

יו"ר הכנסת יריב לוין מתח ביקורת חריפה על בית המשפט העליון, והאשים אותו ברמיסת החלטות הכנסת: "הנזק הנגרם לכלל מערכות השלטון, ובראשן בית המשפט עצמו, הוא כבד מאוד". יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן: "פועלים במסגרת החוק"

לוין, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)לוין, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין מתח היום (שלישי) ביקורת נוקבת על בית המשפט העליון, והאשים אותו בהתערבות בוטה בסמכויותיה של הכנסת. בנאום שנשא בפתח הישיבה הראשונה של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 24, אמר לוין: "אנו חיים במציאות של היפוך יוצרות, בשעה שריבונות העם נלקחה ממנו זה מכבר והוחלפה בהכרעה של קומץ שופטים".

"האירוע שאנו מקיימים היום הוא אירוע טקסי. לצערי, אין זה האירוע הטקסי היחיד. גם הבחירות לכנסת הולכות והופכות לאירוע טקסי. מין טקס משונה שכזה, בו אנו, אזרחי ישראל, בוחרים את נציגינו לכנסת, רק כדי שאחרים יחליטו במקומם", הוסיף לוין.

"מצב בו ביד אחת בית המשפט העליון רומס את החלטות הכנסת ואת החוקים הנחקקים על ידה, וביד השנייה שופטיו מנהלים את הליכי הבחירות לכנסת כאילו היינו דמוקרטיה מתוקנת, הוא כסות, או בלשון השגורה בימים אלה – מסכה, שראוי, להבדיל מן המסכות הדרושות להגנה מפני הקורונה, להסיר", תקף יו"ר הכנסת. "כך העיקרון שהגיונו ברור, לפיו שופט הוא שעומד בראש ועדת הבחירות המרכזית, מקבל גוון שונה לחלוטין כאשר השופטים הופכים את עצמם לשחקנים במגרש הפוליטי. הנזק הנגרם לכלל מערכות השלטון, ובראשן בית המשפט עצמו, הוא כבד מאוד".

"לא בלב קל אני אומר דברים אלה, אך כיו"ר הכנסת אני חש שמחובתי לומר את הדברים כפי שהם. אני תקווה כי דבריי אלו ייפלו על אוזניים קשובות, ונימנע מהמשך הפגיעה בכנסת ובסמכויותיה ומן ההתנגשות הקשה והמיותרת שאני משוכנע שאיש אינו רוצה בה בין רשויות השלטון", חתם לוין את דבריו.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, השיב על דבריו של לוין: "להשקפתי הדיאלוג בין רשויות השלטון השונות, הרשות המחוקקת והרשות השופטת, צריך להתנהל בנימוס ובכבוד הדדי. אני לא בטוח שהישיבה הראשונה של הוועדה היא המקום הנכון לנהל אותו. אני מזכיר, שהקביעה ששופט מכהן יכהן כיו"ר ועדת הבחירות היא של הכנסת, בדגש על שופט מכהן. כך שהכדור הוא בידי הכנסת, ואנחנו פועלים במסגרת החוק".

"אני רוצה להבטיח שגם אני וגם שופטי העליון ימשיכו לעשות את עבודתם נאמנה, ללא חשש ללא מורא וללא משוא פנים. הכל כמובן תוך כבוד הדדי עם רשויות השלטון האחרות", הצהיר פוגלמן.

שר הפנים אריה דרעי, שהשתתף בישיבה, פנה בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ לייצב את הקואליציה ולהתמקד בטיפול במשבר הקורונה. "אסור לנו ללכת לבחירות רביעיות עכשיו", אמר. "אני אומר את זה לעצמי, לראש הממשלה, לראש הממשלה החלופי ולכל השותפים. אנו חייבים ללמוד לעבוד ביחד. אנחנו צריכים לטפל אך ורק במשבר הבריאותי והכלכלי. ההיסטוריה לא תסלח לנו. לא יסלחו לנו לעולם, לא הילדים, לא הנכדים, לא החברה ולא האוכלוסייה החלשה, אם נגרור את ישראל לבחירות רביעיות".

תגיות:הכנסתיריב לויןועדת הבחירות המרכזיתעוזי פוגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה