חדשות בריאות

דרעי: "אסור ללכת לבחירות רביעיות, חייבים לטפל במשבר הקורונה"

בדברים שנשא בישיבה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-24, קרא שר הפנים אריה דרעי להתמקד בטיפול במשבר הבריאותי והכלכלי שנוצר כתוצאה ממגפת הקורונה: "ההיסטוריה לא תסלח לנו אם נגרור את ישראל לבחירות רביעיות"

דרעי (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)דרעי (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ברקע המתיחות הגוברת בין הליכוד וכחול לבן, פנה היום שר הפנים אריה דרעי בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ לייצב את הקואליציה ולהתמקד בטיפול במשבר הקורונה. "אסור לנו ללכת לבחירות רביעיות עכשיו, פשוט אסור לנו", אמר בדברים שנשא בישיבה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-24, שנערכה בכנסת.

"זו אמורה להיות ישיבה חגיגית, שתסכם חגיגה דמוקרטית, מערכת הבחירות לכנסת", פתח דרעי את דבריו. "נגיף הקורונה הזכיר לנו שכולם שווים. אנחנו עוברים משבר קשה מאוד, בריאותי וכלכלי. כל מי שמכיר את הנתונים מתקשה להירדם בלילה, הנתונים קשים מאוד. עברנו בהצלחה את הגל הראשון כי עשינו סגר. לאחר מכן היינו מחויבים לפתוח את המשק, ואנו מתמודדים עם משבר קשה יותר".

"ההיסטוריה לא תסלח לנו אם נעז ללכת לבחירות. אנו חייבים ללמוד לעבוד ביחד. לא יסלחו לנו אם נלך לבחירות במשבר קשה כל כך עם מאות אלפי מובטלים. אני אומר את זה לעצמי, לראש הממשלה, לראש הממשלה החלופי ולכל השותפים. אנחנו צריכים לטפל אך ורק במשבר הבריאותי והכלכלי, רק בזה. לא יסלחו לנו לעולם, לא הילדים, לא הנכדים, לא החברה ולא האוכלוסייה החלשה, אם נגרור את ישראל לבחירות רביעיות".

דרעי התייחס בדבריו להגבלות השונות שהטילה הממשלה במסגרת המאבק בקורונה: "אנחנו זקוקים מאוד לעזרת הכנסת ובתי המשפט בהתמודדות עם הנגיף. אני חייב לציין שקיבלנו גיבוי מבית המשפט לכל המהלכים שעשינו, כולל סגרים ונטילת חירויות פרט, כי כולם מבינים את האתגר העצום שעומד לפתחנו. הכנסת חייבת להתעלות מעל כל השיקולים, ולתת לממשלה גיבוי למאבק הקשה בקורונה. קשה מאוד לסגור אולמות, מסעדות ועסקים בכלל, אבל אין לנו ברירה".

בדיון בקבינט הקורונה, שנערך ביום חמישי האחרון, דרש גנץ להעביר לידי פיקוד העורף בצה"ל, הכפוף למשרדו, סמכויות לטיפול במשבר – דרישה שזכתה להתנגדות מצד הליכוד. על פי הדיווחים שיצאו מהישיבה הסוערת בקבינט, נתניהו זעם ואיים על שרי כחול לבן בהליכה לבחירות: "אני מבין בדיוק מה קורה כאן. עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה, זה יוביל רק למקום אחד". בריאיון לכאן ב', אמר גנץ בתגובה: "אני חושב שבחירות בעת הזו זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. הצטרפתי לממשלת האחדות כדי להימנע מבחירות רביעיות, לא כי אני חושש מהן, אלא כי בעת הזו צריך להרחיק את מדינת ישראל מבחירות. מה שחשוב זה להתמודד עם הקורונה ועם הכלכלה, ולמנוע את השסעים בחברה הישראלית".

מוקד חיכוך נוסף בין הליכוד וכחול לבן הוא סוגיית תקציב המדינה. גנץ חזר בריאיון על עמדת מפלגתו, לפיה יש להעביר תקציב דו-שנתי, זאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, ובניגוד להמלצות גורמי המקצוע במשרד האוצר. "אנחנו צריכים לנהוג באחריות", אמר. "זה חוסר אחריות לפעול מתוך תוכנית שלא רואה את כל התקופה בכללותה. התקופה תהיה תקופה לא יציבה. יש המון מרכיבי אי ודאות. הממשלה חייבת לשים מערכת כלכלית מייצבת, כמו גשר על מים סוערים. את הנהר הזה של תקופת הקורונה צריכים לעבור, הגשר הכלכלי צריך להיות איתן ויציב".

שר האוצר כץ הגיב בכאן ב' על דבריו של גנץ: "כל הכלכלנים, כל בכירי משרד האוצר, אומרים 'תביאו עכשיו תקציב לשנה הזאת כמה שיותר מהר, כדי שאפשר יהיה להתניע את המשק'. כרגע צריך להכין תקציב לפי הנתונים שידועים עכשיו. אי אפשר להכין עכשיו תקציב לשנה הבאה – כי אי אפשר לדעת מה בכלל יהיה".

"הוויכוח הוא פוליטי", הוסיף כץ, "משום שאם מעבירים תקציב בספטמבר – צריך להעביר תקציב נוסף ל- 2021 עד חודש מרץ, ובכחול לבן יש חשש שזה עלול להוביל לבחירות אם התקציב לא יעבור. חזרתי והסברתי, שצריך לעשות את המעשה הנכון מבחינה כלכלית".

תגיות:אריה דרעימשבר הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה