ונשמרתם

"כל הורה צריך לדעת מה זה": פעוטה בת 4 ניצלה בנס מטביעה בבריכה

"החום שלה עלה והיא הייתה ממש תשושה. היא כל הזמן רצתה רק לישון. זה לא אופייני לה": אם שבתה בת הארבע ניצלה מטביעה בבריכה, מזהירה מפני תופעה חמורה לא פחות המכונה 'טביעה יבשה'. הנה מה שאתם צריכים לדעת עליה

אא

פלורידה, ארה"ב: ילדה בת ארבע בשם איליאנה נפלה לבריכה הביתית וחולצה ברגע האחרון על ידי אחיה בן ה-13, שזיהה את הנפילה בזמן, קפץ למים והציל את חייה. 

הכל לכאורה עבר בשלום, עד שכעבור כמה ימים - אמה גרייס שמה לב לתופעה מוזרה. "החום שלה עלה והיא הייתה ממש תשושה. היא כל הזמן רצתה רק לישון. זה לא אופייני לה", שחזרה האם. דבר נוסף שהצליח להדאיג את האם, היו ההקאות של אליאנה.  

מאוחר יותר גילתה האם שמדובר בתופעה הזויה לחלוטין שמכונה 'טביעה שנייה' או 'טביעה יבשה' - תאמינו או לא, אבל יש דבר כזה - למרות שהאם לא שמעה על זה לפני כן. כיום היא מזהירה הורים אחרים ומיידעת אותם בסימפטומים שיכולים להופיע גם אצל ילדיהם, אם הוא שאף מים בבריכה. "כדאי לכם לקחת את הילד להיבדק בהקדם. הרופאים לא יגידו לכם שהילד חווה את זה, כי הם לא אוהבים להשתמש במושגים של 'טביעה יבשה'. אבל זה קורה כל הזמן, ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך".

גרייס קוראת להורים לקרוא על 'טביעה יבשה' ברשתות החברתיות, ולראות כמה רבים הם המקרים שאירעו עד כה. "לכם זה ייראה שהילד בסדר, שלא קרה לו כלום. מבחינה חיצונית לא יהיה שום רמז לכך שהוא נפגע בדרך כלשהי, אבל גם אם הילד מרגיש טוב ואפילו חוזר לשחק במים, תדעו שזו סכנה עבורו. אתם צריכים לקחת אותו לבית החולים כדי לוודא ששום מערכת פנימית שלו לא נפגעה".

מהם הסימפטומים הנוספים שיכולים להעיד על טביעה יבשה? שיעול מתמשך - שמעידים על כך שהמים כנראה חדרו לריאות, אמנזיה - שכחה מתמשכת או כל שינוי התנהגותי אחר שאינו אופייני לילד מעיד על כך שהוא חווה 'טביעה יבשה' וזקוק לטיפול רפואי מהיר. 

תגיות:בריכהטביעהנספעוטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה