חדשות בריאות

משרד הבריאות מזהיר: "ערכות VIP" לבדיקת קורונה – אינן מאושרות לשימוש

בהודעת האזהרה של משרד הבריאות צוין, כי המוצר המפורסם כ"בדיקת קורונה פרטית VIP לציבור החרדי" נמכר ללא אישורו: "הפרסום והשימוש בו מטעים, ועלולים לסכן את הצרכנים, משפחתם והציבור"

  • ט"ו תמוז התש"פ
בדיקות קורונה, אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בדיקות קורונה, אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) אזהרה בנוגע לערכות לבדיקת קורונה המשווקות ללא אישורו. לדברי המשרד, מדובר במוצר המפורסם ונמכר כ"בדיקת קורונה פרטית VIP לציבור החרדי", תוך יצירת מצג שווא כי מדובר בבדיקה עצמית פרטית, המונעת "סגר בריכוזים חרדיים".

בהודעת משרד הבריאות נאמר: "הפרסום והשימוש במוצר משדרים מסר ברור המטעה את הצרכנים, גורם להם להיבדק כביכול להימצאות נגיף הקורונה באמצעות המוצר שאינו ערכת בדיקה מוכרת להימצאות נגיף הקורונה, ועלול לסכן את הצרכנים, משפחתם והציבור, ובכך מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור".

עוד נאמר בהודעת האזהרה, כי "פרסומים אלה יוצרים 'אשליית בדיקה וחיסון'. המשתמשים במוצר זה עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות".

"יתרה מזאת, תיתכן גם סכנה ישירה למשתמשים, ככל שאכן יידבקו בווירוס אולם המוצר לא יאבחן זאת – ואם יסבלו מתחלואה, יחשבו בטעות שאין זה קורונה – והם עלולים להגיע לטיפול רפואי מתאים בשלב מאוחר מדי. יש לכך חשיבות יתרה במחלה זו, שהינה דינמית, ורב הנסתר בה על הגלוי".

תגיות:רמאותמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה