חדשות בריאות

גנץ: "תקציב חד-שנתי – חוסר אחריות"

שר הביטחון בני גנץ חזר על הדרישה של כחול לבן להעברת תקציב חד-שנתי: "אנחנו צריכים לנהוג באחריות". שר האוצר ישראל כץ: "כל הכלכלנים אומרים 'תביאו עכשיו תקציב לשנה הזאת כמה שיותר מהר, כדי שאפשר יהיה להתניע את המשק'"

גנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)גנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

נמשך הוויכוח בין הליכוד וכחול לבן בנוגע להעברת תקציב המדינה. שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, חזר הבוקר (ראשון) על עמדת מפלגתו, לפיה יש להעביר תקציב דו-שנתי, זאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, ובניגוד להמלצות גורמי המקצוע במשרד האוצר.

"השאלה היא לא כמה תקציבים עושים, אלא מה נדרש למדינת ישראל בעת זו של אי יציבות", אמר גנץ בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "הקורונה תהיה בשנה-שנה וחצי הקרובות. חייבים להסתכל על התקופה הזו ביחד. ממילא ייקח שלושה חודשים לתכנן את התקציב. בין לתכנן ארבעה או חמישה רבעונים אין כבר הבדל, ובעיניי עדיף לתכנן חמישה רבעונים".

"אנחנו צריכים לנהוג באחריות", הוסיף גנץ. זה חוסר אחריות לפעול מתוך תוכנית שלא רואה את כל התקופה בכללותה. זה נראה לי נכון מבחינה מקצועית".

"התקופה תהיה תקופה לא יציבה. יש המון מרכיבי אי ודאות. הממשלה חייבת לשים מערכת כלכלית מייצבת, כמו גשר על מים סוערים. את הנהר הזה של תקופת הקורונה צריכים לעבור, הגשר הכלכלי צריך להיות איתן ויציב".

בדיון בקבינט הקורונה, שנערך ביום חמישי האחרון, דרש גנץ להעביר לידי פיקוד העורף בצה"ל, הכפוף למשרדו, סמכויות לטיפול במשבר הקורונה – דרישה שזכתה להתנגדות מצד הליכוד. גנץ הבהיר בריאיון, כי "המדיניות חייבת להיקבע על ידי ראש הממשלה באמצעות המל"ל ויחד עם קבינט הקורונה. כל הסמכויות הרפואיות וההנחיות הנגזרות מהן חייבות להישאר בידי משרד הבריאות, שהוא הרגולטור הבריאותי. כל מה שהצענו זה להשתמש בפיקוד העורף על מנת לתת שירות יותר טוב".

"בסופו של דבר, מי שמטפל באזרחים באמת זה הרשויות המקומיות. מי שיודע לעבוד הכי טוב עם הרשויות המקומיות במצב חירום – זה פיקוד העורף. אנחנו לא מבקשים אף סמכות אצלנו, רק משימות ביצוע", הדגיש שר הביטחון.

על פי הדיווחים שיצאו מהישיבה הסוערת בקבינט, נתניהו זעם ואיים על שרי כחול לבן בהליכה לבחירות: "אני מבין בדיוק מה קורה כאן. עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה, זה יוביל רק למקום אחד". בתגובה לדברים, אמר גנץ: "אני חושב שבחירות בעת הזו זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. הצטרפתי לממשלת האחדות כדי להימנע מבחירות רביעיות, לא כי אני חושש מהן, אלא כי בעת הזו צריך להרחיק את מדינת ישראל מבחירות. מה שחשוב זה להתמודד עם הקורונה ועם הכלכלה, ולמנוע את השסעים בחברה הישראלית".

שר האוצר כץ, שעלה לאחר מכן לשידור בתוכנית קלמן-ליברמן בכאן ב', הגיב על דבריו של גנץ: "כל הכלכלנים, כל בכירי משרד האוצר, אומרים 'תביאו עכשיו תקציב לשנה הזאת כמה שיותר מהר, כדי שאפשר יהיה להתניע את המשק'".

"כרגע צריך להכין תקציב לפי הנתונים שידועים עכשיו. אי אפשר להכין עכשיו תקציב לשנה הבאה – כי אי אפשר לדעת מה בכלל יהיה", הוסיף כץ. "הוויכוח הוא פוליטי, משום שאם מעבירים תקציב בספטמבר – צריך להעביר תקציב נוסף ל- 2021 עד חודש מרץ, ובכחול לבן יש חשש שזה עלול להוביל לבחירות אם התקציב לא יעבור. חזרתי והסברתי, שצריך לעשות את המעשה הנכון מבחינה כלכלית".

כץ התייחס לסערה שהתחוללה בעקבות דבריו של השר צחי הנגבי, שהגדיר כ"חארטה" את הטענות כי לאנשים "אין מה לאכול" בשל המשבר הכלכלי: "תפקידנו לחבק את הציבור, שרבים ממנו נמצאים בקשיים. יש כאן צורך בסולידריות ובדוגמה. אנחנו צריכים להיות חלק מהציבור ולהזדהות אתו, וגם לפעול. הוא עצמו התנצל, וטוב שעשה כך. ההתבטאות הזאת בהחלט לא במקומה, ולא משקפת את המצב. אמירה כוללנית היא מצערת, לא נכונה ופוגעת באנשים".

תגיות:בני גנץתקציב המדינהישראל כץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה