חדשות בריאות

הח"כים אישרו: הממשלה תוכל לעקוף את הכנסת בחקיקת הקורונה

מליאת הכנסת אישרה את החוק, המאפשר לממשלה להטיל הגבלות במסגרת המאבק בקורונה שייכנסו לתוקף מיידית ויזכו לאישור הכנסת רק בדיעבד. חברי הכנסת אישרו את הגדלת הקנס על עטיית מסכה ל-500 שקלים

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי), בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק המאפשרת לממשלה לתקן צווי הגבלה במסגרת המאבק בקורונה גם ללא אישור מוקדם של הכנסת. על פי החוק, שתוקפו יחול עד ה- 6 באוגוסט, הצווים ייכנסו לתוקף מיידית, אך יצטרכו לקבל את אישורה של הכנסת בתוך שבוע. הצעת החוק עברה ברוב של 29 תומכים מול 24 מתנגדים.

בדיון שנערך בוועדת הקורונה של הכנסת, בהכנת החוק להצבעה הסופית, מתחו חברי האופוזיציה ביקורת נוקבת על הפגיעה בסמכויותיה של הכנסת. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (ליכוד), אמרה בתגובה כי מדובר בהצעת חוק שתוקפה זמני: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה, ואנחנו צריכים להתמודד ולקבל החלטות במהרה. הכנסת תמשיך להיות חשובה". היא הודיעה, כי סיכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שסגירת אולמות האירועים תיכנס לתוקף רק מחר בבוקר, כדי לאפשר לזוגות המתחתנים פרק זמן להתארגנות. יתר ההגבלות, שאושרו אתמול בממשלה, ייכנסו לתוקף היום בשעה 14:00.

בהצבעה מוקדמת, שנערכה לפני חצות, אישרו חברי הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הגדלת הקנס על אי עטיית מסכות מ-200 שקלים ל-500 שקלים. החוק אושר ברוב של 34 תומכים מול 24 מתנגדים.

יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר, נימק את העלאת הקנס: "על אף המחלוקת בעניין הזה, לאור העמדה של גורמי המקצוע במשרד הבריאות והמל"ל, אישרה הוועדה כי אין מנוס מצעדים אלה, כדי למגר את התופעה המסוכנת של אי עטיית מסיכה". הוא הביע תקווה, כי העלאת הקנס והגברת הפיקוח יהוו גורם הרתעה, וכי "לא יהיה צורך בהטלת קנסות בסכומים אלה, במיוחד בתקופה כלכלית קשה".

תגיות:מסכותמליאת הכנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה