חדשות בריאות

השר לביטחון פנים לשוטרים: "הפעילו שיקול דעת ורגישות באכיפה"

בעקבות התיעודים השונים על אלימות שוטרים כלפי אזרחים במהלך אכיפת תקנות הקורונה, קרא להם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, לנהוג "בנחישות היכן שצריך אך גם להפעיל שיקול דעת". הוא הבהיר, כי "במקרים שבהם הייתה התנהלות לקויה הנושאים יתבררו עד תום, יחודדו נהלים ובמידת הצורך יופקו לקחים"

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פרסם הערב (שני) מכתב פומבי לשוטרים, וזאת בעקבות התיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות על אלימות שהפגינו שוטרים במהלך פעילותם לאכיפת תקנות הקורונה. "אין ברירה אלא לאכוף את ההנחיות", כתב בפייסבוק, אולם הדגיש: "הציפייה שלי מכם היא לעשות את עבודתכם נאמנה, בנחישות היכן שצריך אך גם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות היכן שזו מתבקשת".

"לשיקול הדעת של כל אחת ואחד מכם בשטח יש השפעה עצומה על האופן שבו הציבור יישמע להנחיות, ובכך על הצלחתנו כמדינה וכחברה להתמודד עם התפשטותו של הנגיף, והן על תדמית הארגון כולו", הוסיף אוחנה. בהמשך הדברים פנה השר לציבור: "במקרים שבהם הייתה התנהלות לקויה הנושאים יתבררו עד תום, יחודדו נהלים ובמידת הצורך יופקו לקחים. עם זאת, השוטרות והשוטרים אינם האויב. הם ממלאים את חובתם הקדושה במאמץ הלאומי".

לדברי אוחנה, "למעלה מ-4,000 דוחות קורונה נרשמים ביממה. רובם המוחלט של המפגשים בין השוטר לאזרח, מסתיימים ללא כל תקריות חריגות. האכיפה נעשית כלפי כל תושבי ישראל. אציין כי מהדיווחים שאני מקבל, האוכלוסייה החרדית דווקא הפנימה טוב יותר ביחס ליתר האוכלוסייה את חובת חבישת המסכות – ועל כן, למרות שאין נתון אמפירי המוכיח זאת – יש לשער כי שיעור הדוחות הניתנים לאוכלוסייה זו נמוך משיעורה באוכלוסייה".

"המשטרה לא אוהבת את העבודה הזאת. הרבה יותר מושך להיאבק בפשיעה ובטרור. אך אנחנו בזמן חירום", הצהיר אוחנה. "ברגע שנפנים כציבור את החובות החדשות שנגזרו עלינו כדי לנצח את הקורונה, ויהיה נדיר לראות מחוץ לבית אדם בלי מסכה כשם שנדיר לראות אדם נוסע בלי חגורת בטיחות או רוכב אופנוע בלי קסדה – נוכל למגפה".

מוקדם יותר הערב, שוחח שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, עם אוחנה, וביקש ממנו לבחון את התנהלות השוטרים שתועדו כשהם מעכבים ארוכות נערה חרדית כבת 13 בירושלים שלא עטתה מסכה, ומאיימים עליה ברישום דוח. התקרית חוללה גל מחאות וגינויים ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית. מלשכתו של ליצמן נמסר, כי הוא "הבהיר בשיחתו לשר אוחנה כי עם כל ההבנה לתפקיד השוטרים בימים לא פשוטים אלה, סאת הכאב והזעם של הציבור החרדי גוברת, ובצדק, נוכח מקרים חוזרים ונשנים של התנכלות משטרתית, תוך חוסר רגישות בסיסית למול חסרי ישע, כמו מקרה מזעזע זה בו ילדה צעירה נדרשת למרר בבכי ברחוב, תוך התנהלות קשה ופוגעת מצד השוטרים. יש למצות את הדין עם שוטרים אלה ולהבטיח שלא נחזה שוב בהתנהגות מעין זו במחוזותינו".

עוד נמסר בהודעה, כי אוחנה אמר לליצמן שבכוונתו לפנות "באופן מיידי" למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, "על מנת לקיים בירור מהיר ויסודי של המקרה האמור, ולהדגיש את חשיבות ההקפדה על כבוד האדם במרחב הציבורי וזכויות הציבור החרדי, בייחוד בימים של מאבק בנגיף הקורונה".

תגיות:משטרת ישראלאמיר אוחנהיעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה