חדשות בארץ

אוחנה התלונן בפני מנדלבליט על "הסתה פרועה ומתמשכת כלפי ראש הממשלה"

אוחנה, שהודה כי "לא רק" כלפי נתניהו נשמעת הסתה לאלימות אלא גם כלפי "נבחרי ציבור אחרים", ציין במכתב את הפוסט של הזמר אפרים שמיר מסוף חודש יוני, בו הובאה קריאה "לחסל (ומאוחר יותר לגרש) את הפסיכופט"

אוחנה במשרד ראש הממשלה, בשנה שעברה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אוחנה במשרד ראש הממשלה, בשנה שעברה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לדעת "מה ההוראות שניתנו בעניין ההסתה המתמשכת" כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב שהועבר בין השאר למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן וכן לראש להב 433, ביקש אוחנה לבטל את הנוהל המותיר את שיקול הדעת בעניין פתיחת חקירת הסתה לאלימות בידי הפרקליטות, ולהשאיר את ההחלטה בידי המשטרה.

אוחנה, שהודה כי "לא רק" כלפי נתניהו נשמעת הסתה לאלימות אלא גם כלפי "נבחרי ציבור אחרים", ציין במכתב את הפוסט של הזמר אפרים שמיר מסוף חודש יוני, בו הובאה קריאה "לחסל (ומאוחר יותר לגרש) את הפסיכופט, את אשתו המופרעת ואת הבן הפרזיט הדוחה. אני תוהה אם זו התחלה טובה לשיר מחאה חדש".

עוד טען השר כי גולשי דף הפייסבוק של ארגון המחאה "Crime Minister", השוו בין נתניהו ללואי השישה עשר, מלך צרפת, שהוציא להורג את מתנגדיו בעריפת ראש בגיליוטינה, ולבסוף יצא להורג באופן דומה. "אל תשמח, גם לואי ה-16 היה בטוח שהוא החוק... תיזכר איך זה נגמר לו", כתב אחד הגולשים. בפוסט אחר אף הוכרז כי "רק רצח יחזיר לנו את המדינה! מוות לביבי!" ו"מדינת ישראל מודיעה בשמחה רבה ואושר גדול: ראשו של ראש הממשלה נתניהו נערף על ידי גיליוטינה בכיכר רבין. יחד איתו נערפו גם שרה, רעייתו המופלאה ובנו יחשיך. הגופות הושלכו ממסוק מעל הים הערבי".

במאי הוגש כתב אישום נגד תושב הצפון כבן 40 בגין הסתה לאלימות, לאחר שהעלה לדף הפייסבוק שלו פרסומים הקוראים לרצח ראש הממשלה, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ והשר איציק שמולי. עורך דינו אמר כי הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית שקובעת שהוא לא כשיר לעמוד לדין.

לפי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחדרה, בפוסט שפרסם הנאשם בחשבון הפייסבוק שלו ימים קודם לכן, הוא כתב: "חיים גם ככה אין לי, אז אני מוכן להיות ה'קוף' שיישב בכלא במקומכם אם תרצחו את בנימין נתניהו. פשוט תגידו שקיבלתם הוראה ממני". בהמשך פרסם הנאשם פוסט נוסף ובו נכתב: "תרצחו את בנימין נתניהו ואלוהים יהיה חייב לכם, אני אגן עליכם, רק תעשו את זה כבר בבקשה, זה בלתי נסבל. שימו לסיפור הזה סוף כמו של ההתחלה שלו. אתם לא תישלחו לכלא לשארית חייכם. נהפוך הוא: תהיו גיבורים לדורות הבאים". 

תגיות:אמיר אוחנההסתה ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה