חדשות בארץ

ליברמן: כולם יודעים מי הבכיר המודיעיני שמדליף מידע על איראן, הוא החל את הפריימריז בליכוד

ליברמן אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "פעם אחרי פעם, כשמופיעים תדרוכים בניו יורק טיימס על סמך שיחות עם אותו גורם, כולם יודעים במי מדובר". לדבריו, "זאת פגיעה קשה במדיניות העמימות שלנו שעליה אנחנו שומרים במשך שנים, זה פשוט לא אחראי". לפי הדיווח הבוקר בניו יורק טיימס, גורם מודיעיני מהמזרח התיכון אישר כי ישראל אחראית לפיצוץ במתקן בנתאנז

ליברמן, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) לתדרוכים שמעביר גורם מודיעין בכיר במזרח התיכון לניו יורק טיימס, לפיהם ישראל אחראית לפיצוץ במתקן הגרעין באיראן ביום חמישי. ליברמן אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "כל מערכות הביטחון במדינה" יודעות מי הוא אותו "בכיר מודיעיני", והוסיף כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו "שיסתום לאותו גורם את הפה, במיוחד כי הוא התחיל את מסע הפריימריז שלו בתוך הליכוד".

עוד אמר ליברמן כי "פעם אחרי פעם, כשמופיעים תדרוכים בניו יורק טיימס על סמך שיחות עם אותו גורם, כולם יודעים במי מדובר". לדבריו, "זאת פגיעה קשה במדיניות העמימות שלנו שעליה אנחנו שומרים במשך שנים, זה פשוט לא אחראי". לפי הדיווח הבוקר בניו יורק טיימס, גורם מודיעיני מהמזרח התיכון אישר כי ישראל אחראית לפיצוץ במתקן בנתאנז. הגורם הבכיר הוסיף כי הפיצוץ העז נבע ממטען חבלה רב עוצמה. אמש הודה הארגון לאנרגיה אטומית של איראן כי "נזק משמעותי" נגרם למתקן העשרת האורניום. לפי דובר הארגון, השריפה באתר הגרעין עשויה לחבל בתוכנית הפיתוח והיצור של צנטריפוגות מתקדמות. בסוכנות החדשות האיראנית הובא ציטוט מפי גורם רשמי בטהראן שאמר כי בעקבות התקרית ארצו תבנה "בניין גדול יותר עם ציוד מתקדם יותר", שיחליף את המתקן שנפגע.

תצלום לוויין של האתר בנתנז. משמאל: המבנה שנפגעתצלום לוויין של האתר בנתנז. משמאל: המבנה שנפגע

נתניהו הודיע אתמול על הארכת כהונתו של ראש המוסד יוסי כהן בחצי שנה. כהן אמור היה לסיים את תפקידו בראשית השנה הבאה, אולם בשל מה שכונה במשרד ראש הממשלה "אתגרים ביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל", היא הוארכה עד ליוני 2021, בתום 6 שנים מאז נכנס לתפקיד.

כהן נחשב מקורב ביותר לראש הממשלה, ובעבר אף דווח כי נתניהו מייעד אותו לרשת את מקומו. בשנה שעברה פורסם בידיעות אחרונות כי ראש המוסד אמר למקורביו שהתעניינו באשר לאפשרות שייכנס לפוליטיקה כי הוא "יכול להגיד" שבאופיו הוא "נמשך להנהגה, להובלה ולמדינאות, מאוד נמשך לנושא האסטרטגיה, ויכול להיות שהדבר הזה יוביל אותי בהמשך לשקול משהו בכיוון".

תגיות:איראןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה