חדשות בארץ

גנץ בסיור בדרום: "הנגב – המקום הנכון ליצירת זרוע המודיעין"

שר הביטחון בני גנץ סייר בליקית, באתר בו צפויה להיבנות קריית המודיעין של צה"ל: "מסייעים לאתגר לאומי של פיתוח הדרום, שצה"ל היה הראשון להיענות לו". על ירי הרקטות מעזה: "לא מתכוונים לעבור בשקט על פגיעה בריבונות או בביטחון, התגובות של צה"ל יהיו עוצמתיות"

אשל, גנץ וביטון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)אשל, גנץ וביטון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון בני גנץ סייר הבוקר (שני) בליקית, באתר הבנייה הצפוי של פרויקט מעבר אמ"ן לנגב, ונפגש עם ראשי רשויות בנגב. בסיור השתתפו השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון; מנכ"ל המשרד, אמיר אשל; וראש מחלקת מעבר אמ"ן לנגב. במהלך הביקור, הציג ראש מנהלת מעבר דרומה במשרד הביטחון, איציק כהן, את עיקרי הפרויקט.

לדברי גנץ, "צה"ל, כולל הרמטכ"ל וראש אמ"ן ששוחחתי עימם, אני וכל מערכת הביטחון, רואים בנגב את המקום הנכון להתפתח בו. מקום שבו יהיה לנו את המתקן הטכנולוגי הטוב ביותר, האיכותי ביותר והחשוב ביותר ליצירת זרוע המודיעין החזקה והמובילה ביותר. זוהי סיבת הסיבות למעבר אמ"ן לנגב".

"בנוסף, אנחנו מסייעים פה לאתגר לאומי של פיתוח הדרום שצה"ל היה הראשון להיענות לו –  מכוחות היבשה, דרך בסיסי חיל האוויר ועד מעבר חיל התקשוב וקריית המודיעין. זהו פרויקט ראשון במעלה לביטחון הלאומי ולנגב כולו, ברוח חזון בן גוריון. לצורך כך אנחנו רותמים כבר היום את כל הגורמים בממשלה בכדי להביא את המעטפת האזרחית והתשתיתית, ובראש ובראשונה פיתרון תחבורתי הולם ותמיכה וקידום של התשתית האנושית שמגיעה לכאן כחלק מהביטחון הלאומי".

גנץ התייחס בדבריו גם לנושאים שוטפים, העומדים על סדר היום. בנוגע לעלייה התלולה בתחלואה הקורונה, אמר: "ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי, כלכלי וחברתי, וזה יימשך לפחות בשנה הקרובה עד שיימצאו הטיפולים האפקטיביים. אני נוסע מכאן לישיבת ממשלה. ההחלטות צפויות בהמשך, אבל אין ספק שנוכח ההחמרה בגל ההדבקות והתחלואה ניאלץ להחמיר, תוך איזון בין שמירה על הבריאות לכלכלה ולשמירה על הענפים שייפגעו".

בנוגע לירי הרקטות אמש מרצועת עזה, הבהיר שר הביטחון: "אנחנו לא מתכוונים לעבור בשקט על אף פגיעה בריבונות או בביטחון. אנחנו אומרים להנהגת החמאס ברצועת עזה: יש לנו שני אינטרסים ברצועה בלבד – השבת הבנים ושקט ביטחוני, כשזה נגמר הכל אפשר. אם זה לא ייגמר ואם ימשיכו לירות, התגובות של צה"ל יהיו עוצמתיות".

"אני בעד שברצועת עזה יחיו בצורה שקטה, בשלום, בבריאות ועם עבודה", ציין גנץ. "חמאס לקח את התושבים כבני ערובה, ואם המציאות הזו תשתנה – יהיה אפשר לפתח התפלת מים, אספקת חשמל ראויה ועוד נושאים אזרחיים רבים בתיאום בינלאומי רחב ועם מדינות האזור ובהן מצרים".

בהתייחסו לשיגור הלוויין "אופק 16" לפנות הבוקר, אמר השר: "הפרויקט האדיר הזה ממחיש את החשיבות לעליונות הטכנולוגית והמודיעינית, שמתבססת בראש ובראשונה על התשתית האנושית שיש לנו. היכולת הטכנולוגית שלנו מוכיחה שהשמיים אינם הגבול, ואנחנו נמשיך בעזרת צה"ל והתעשיות הצבאיות לפתח את היכולות האלו".

תגיות:בני גנץצה"לאמ"ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה