חדשות בריאות

ועדת החוקה אישרה: הקנס על אי עטיית מסכה יעלה ל- 500 שקלים

הצעת החוק תועבר לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. הוועדה דחתה את בקשת הממשלה לקצר את זמן תשלום הקנס מ- 60 יום ל- 45 יום

ח"כ יעקב אשר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)ח"כ יעקב אשר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (שני) את הצעת החוק, לפיה הקנס על אי עטיית מסכה יעלה מ- 200 ל- 500 שקלים. בהצעה תמכו שבעה חברי כנסת מול ארבעה מתנגדים, והיא תועבר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

יו"ר הוועדה, יעקב אשר, שהביע בדיונים את התנגדותו להעלאת הקנס ל- 500 שקלים, הצביע לבסוף בעד ההצעה. לדבריו, הוא העלה "דגל אדום" וטען שאפשר להסתפק בקנס של 300 שקלים, אולם "עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה, ולכן נצביע על הסכום הזה".

אשר הוסיף, כי הוועדה פעלה "להבנות" את שיקול הדעת של השוטרים "בצורה מאוד ברורה", כך שלפני רישום דוח הקנס תינתן אזהרה: "אם אדם יסרב לעטות – זה כבר משהו אחר". הוא ציין, כי הוועדה דחתה את הצעת הממשלה לקצר את זמן תשלום הקנס מ- 60 יום ל- 45 יום: "הותרנו את זמן תשלום הקנס על כנו במקום לקצרו, ואיזנו את החוק ככל האפשר".

בנוגע לדרישה שהעלה אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו לזרז את ההליכים של חקיקת הקורונה בכנסת, אמר אשר: "העברנו כאן בשבועיים האחרונים כשמונה חוקים, שהחליפו את התקנות לשעת חירום, ולא היה אחד מהם שיצא כמו שנכנס. זה לגיטימי שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה, אך זה לא יהיה ב- 24 או 48 שעות. ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, הכול ייבחן ועל הכול נדבר. ככה התנהלנו ונתנהל הלאה".

יו"ר הכנסת יריב לוין יקיים בשעה 14:00 דיון בהשתתפות ראשי סיעות הבית, שיעסוק בנושא הקורונה. הדיון יתמקד הן בהיבטי החקיקה העומדים על הפרק, והן בעבודת הכנסת תחת מגבלות הקורונה.

הממשלה תתכנס היום לישיבה נוספת, וצפויה לקבל החלטות על הטלת מגבלות נוספות על הציבור. בצל העלייה התלולה בתחלואת הקורונה, במשרד הבריאות דורשים להחריף את הגבלות ההתקהלות במרחב הציבורי. על פי הדיווח בחדשות 12, במשרד דורשים, בין היתר, לסגור את בתי הכנסת, אולמות התרבות, המועדונים וחדרי הכושר; להגביל את מספר השוהים בתוך המסעדות ל- 20; לצמצם משמעותית את הנוכחות בחופי הים; ולאסור או לצמצם משמעותית את ההתקהלויות בפארקים.

תגיות:מסכותיעקב אשרנגיף הקורונהועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה