חדשות בארץ

בגלל הקורונה: עיריית רמת גן מפסיקה את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, הודיע על הפסקת שירות ה"סבבוס", קווי האוטובוס המקומיים שפעלו בשבת, "עד להודעה חדשה", וזאת בשל השלכות משבר הקורונה: "רמת השימוש צנחה ב- 70%"

אילוסטרציה (קרדיט צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט צילום: שאטרסטוק)
אא

שנה לאחר שעיריית רמת גן החליטה על הפעלת מערך תחבורה ציבורית בשבת, הודיע היום (ראשון) ראש העיר כרמל שאמה הכהן על הפסקתו – בעקבות השלכות משבר הקורונה.

שירות ה"סבבוס" – כפי שמכונים שני הקווים, שהסיעו תושבים בעיר למוקדי הבילוי ולחופי הים בתל אביב – חידש את פעילותו בסוף השבוע האחרון לאחר הפסקה ארוכה. שאמה, שהוביל מראשיתו את המהלך להפעלת קווי האוטובוס בשבת, מסר כי השירות יפסיק לפעול "עד להודעה חדשה". בהודעה שפרסם, הוא נימק את ההחלטה בכך ש"האוטובוסים מהווים מוקד ההדבקה מספר 1, והסבבוס במהותו מוביל ציבור למוקדי התקהלויות בהגדרתו. כמו כן, רמת השימוש בסבבוס בשל המצב צנחה ב- 70%, מה שלא מצדיק את המשך ההוצאה הציבורית הכבדה".

כזכור, החלטתה של עיריית רמת גן ביולי שעבר להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות עוררה זעם וכאב רב בקרב תושבים בעיר ומחוצה לה. הרב יוסף ניסן, ממנהיגיה הרוחניים של ש"ס בעיר, מחה בתוקף על ההחלטה בפני חברי המועצה: "כשבאנו לארץ ישראל בשנות החמישים היה תוהו ובוהו. בני משפחתי התגייסו לצבא, חלק התגייסו עם נכות, כדי לשמור על השבת וכדי לאפשר לנו לחיות. האם הם נלחמו כדי לאפשר חילול שבת? אנחנו לא באוגנדה, כל זכות הקיום שלנו היא בגלל ספר הספרים. אנחנו קיבלנו את ארץ ישראל, ירצו הערבים או לא, ובסוף נפרק את עם ישראל וכל אחד יחזור למולדת שלו".

ראשי יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, צירפו את קולם למחאות החריפות: "נפל דבר בישראל. לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

השניים הוסיפו, כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה, הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב אף הוא בכאב, כשאמר בריאיון לכאן מורשת: "כואב הלב לראות שאותו כרמל שאמה, שעמד מעל בימת אונסק"ו והרים בגאווה גדולה את התנ"ך, שכח אותו במועצת עיריית רמת גן".

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתרמת גןכרמל שאמה הכהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה