חדשות בארץ

זעם ברמת גן: מועצת העיר אישרה את הפעלת מערך ההסעות בשבת

הסערה שפרצה בחודשים האחרונים סביב הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר רמת גן, הגיעה היום לסיומה עם הצבעת מועצת העיר על אישור התכנית, מהלך אותו הוביל ראש העיר כרמל שאמה הכהן. הרב יוסף ניסן: קרוב משפחה שלי נפל במילוי תפקידו כדי שיסתובבו בשבת ויחללו אותה? הוא שמר על השבת, בשביל זה הוא נלחם. נבזה את אלו שנהרגו?"

שאמה-הכהן (צילום: פלאש 90)שאמה-הכהן (צילום: פלאש 90)
אא

חרף המחאות ובקשות תושבי העיר, מועצת עיריית רמת גן אישרה הערב (שלישי) את  הפעלתו של מערך הסעות בשבתות לאזורי הבילוי וחופי הים בתל אביב.

על פי התכנית, שאושרה ברוב של 15 תומכים מול 6, יופעלו שני קווי אוטובוס ממזרח העיר והפארק הלאומי, והם יחלו לפעול בקרוב עד ל-19 בספטמבר. למרות שבעירייה הבהירו כי שני האוטובוסים לא ייכנסו לתוך השכונות עצמן, בכדי לא לפגוע בסטטוס-קוו, לדבריהם, הגיעו רבני העיר לישיבה  והביעו את כאבם מאישור היוזמה.

הרב יוסף ניסן, ממנהיגיה הרוחניים של ש"ס, הביע נרגשות את מחאת הציבור הדתי בעיר, ואמר: "כשבאנו לארץ ישראל בשנות החמישים היה תוהו ובוהו. בני משפחתי התגייסו לצבא, חלק התגייסו עם נכות, כדי לשמור על השבת וכדי לאפשר לנו לחיות. האם הם נלחמו כדי לאפשר חילול שבת? אנחנו בזים לחיילים הדתיים ואלו שנפטרו ואלו שמתו לקדש את השבת ולאפשר מדינה יהודית בישראל. אנחנו לא באוגנדה, כל זכות הקיום שלנו היא בגלל ספר הספרים. אנחנו קיבלנו את ארץ ישראל, ירצו הערבים או לא, ובסוף נפרק את עם ישראל וכל אחד יחזור למולדת שלו".

חבר האופוזיציה, אביהוא בן משה, שהיה עד לאחרונה סגנו של ראש העיר ואשר הודח על ידו, אמר לאחר ההחלטה כי "מרמת גן יוצאת היום הבשורה שעירייה יכולה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בלי שיתוף הציבור, בלי הידברות עם ראשי הציבור הדתי והמסורתי. זאת תעודת עניות לראש העירייה ולעיר. גלגלי האוטובוס דורסים היום את הערכים הדתיים והמסורתיים עליהם גדלנו ברמת גן. לצערי כבר ביום שישי הקרוב תפעל תחבורה ציבורית בחסות עיריית רמת גן".

עם אישור ההחלטה אמר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, כי הוא אינו מוטרד מההחלטה הרומסת את רגשות המגזר הדתי בעיר: "אני לא מוטרד. זאת האחריות שלי וזה על הכתפיים שלי. אני צריך להסתכל לציבור בעיניים, עכשיו כולם יעשו רעש ויבלבלו את המוח, אבל המבחנים הם בקרקע ובמה שאנשים בסוף ירגישו".

מ"מ ראש העיר, ליעד אילני, חזר על האמירה השנויה-במחלוקת לפיה "בני ברק משתלטת על רמת גן", והוסיף כי "ראש העיר לא דיבר על חומה נגד דתיים, אלה על חומה נגד השתלטות מבני ברק". לדבריו, "יש הבדל משמעותי, כי רמת גן היא עיר חילונית שחי בה ציבור מסורתי ודתי גדול".

תגיות:כרמל שאמה הכהןרמת גןתחבורה ציבורית בשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה