חדשות בריאות

השר צחי הנגבי: "אין לאנשים מה לאכול? חרטא"

התבטאותו של השר הנגבי חוללה סערה ברשתות החברתיות, וגררה גינויים רבים במערכת הפוליטית. ראש הממשלה נתניהו: "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה לא אמיתית. אני עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה". הנגבי פרסם הודעת התנצלות: "חוזר בי מן הדברים"

הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

השר צחי הנגבי (ליכוד) חולל בסוף השבוע סערה, כאשר אמר כי "השטויות האלה, שאין לאנשים מה לאכול, זה חרטא". דבריו זכו לגינויים רבים ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית, בין היתר מראש הממשלה בנימין נתניהו.

הנגבי, שהתראיין לתוכנית "אופירה וברקוביץ" בערוץ 12, דחה את דברי המראיינים, שתקפו את התנהלות הממשלה ביחס למשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה: "יש מיליון מובטלים, שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה, ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה. אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם. הביטוי הזה 'אין מה לאכול' הוא ביטוי מוגזם".

חברו למפלגה של הנגבי, שר האוצר ישראל כץ, הגיב: "רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה. אני וחבריי מחויבים לעשות הכל כדי לחבק את כולם ולתת להם כל סיוע נדרש – עד להגעה לעתיד בטוח. לא להטיח בהם האשמות וביטויי גנאי".

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם, הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית, ואני עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

בעקבות הסערה, פרסם הנגבי הודעת התנצלות: "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול. רציתי לומר למראיינים, שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח. לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי, ואני חוזר בי מן הדברים".

"הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים", הוסיף הנגבי. "בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מסרה בתגובה: "טוב עשה השר הנגבי שחזר בו. שהרי יש כל כך הרבה אנשים שביטחונם התזונתי מעורער, רבים חיים בהישרדות. יש לא מעט מחוסרי בית, צעירים חסרי עורף כלכלי, אימהות חד-הוריות, אזרחים ותיקים במצוקה, רבים שחיים בעוני ועסקים קורסים. החובה הראשונה שלנו היא עכשיו לדאוג לכמיליון מובטלים והעסקים שקורסים. זו צריכה להיות משימתנו העיקרית, לחלץ את ישראל ממשבר הקורונה, וזה מתחיל בהבנת מצוקות האזרח".

תגיות:צחי הנגבינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה