מעניין

"טעים משדמיינתי": חוקר מצא מתכון על ’טאבלט קדום’ - ולא תאמינו איזה תבשיל זה

תחילה חשב סאתרלנד שאין יותר מדי מה לצפות ממעדנים כה קדומים, ואפילו דאג לשלום בטנו. "הרשו לי לומר לכם שזו הארוחה המסופוטמית הטובה ביותר שאכלתי", ציין סאתרלנד לצד תמונות ממה שהכין: מרק וקדירת כבש. מה היה בתוך קדירת הכבש? גם אתם תופתעו

המתכונים הקדמוניים שנמצאו המתכונים הקדמוניים שנמצאו
אא

ימי הקורונה והבידוד שלצידם הביאו ללא מעט רעיונות יצירתיים בקרב בעלי מקצוע ששגרת חייהם נגדעה והם כבר לא יכולים להגיע לעבודה כתמול שלשום. אחד מאותם רעיונות יצירתיים נזקף לזכותו של מדען בשם ביל סאתרלנד שהוא פרופסור לביולוגיה ושימור מאוניברסיטת קיימברידג', שלאחרונה הפתיע את עוקביו ברשתות החברתיות עם פוסט מעניין למדי. 

בהיותו סגור בבית, סאתרלנד החליט לתת דרור ליצירתיות הקולינרית שלו, ופרסם פוסט כי בכוונתו לנסות את המתכונים העתיקים שנמצא על לוח קדום - מתכונים מורכבים יחסית, שמרכיביהם פורטו בצורה ברורה למדי. "המתכונים האלה הם בערך בני 3770 שנה", מסביר סאתרלנד. "אני חושב שאלו הם המתכונים העתיקים ביותר שקיימים", הוסיף. 

לדבריו מדובר במתכונים מהתקופה המסופוטמית - שכללה בתוכה את עמי האכדים, השומרים, הבבלים והאשורים.

תחילה חשב סאתרלנד שאין יותר מדי מה לצפות ממעדנים כה קדומים, ואפילו דאג לשלום בטנו. "הרשו לי לומר לכם שזו הארוחה המסופוטמית הטובה ביותר שאכלתי", ציין סאתרלנד לצד תמונות ממה שהכין: מרק וקדירת כבש. "תבשיל הכבש היה הפתעה טעימה ממש. היו בו עוגות שעורה שהיו טעימות להפליא, וקלות להכנה. בכל התבשילים היו כמויות גדולות של כרישה, בצל, שום וכוסברה", הוא אומר. 

עוגות חיט בתוך קדירת כבש. הייתם מאמינים?עוגות חיט בתוך קדירת כבש. הייתם מאמינים?

 

תגיות:מתכוןתבשילמצריםחוקרפפירוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה