חדשות בארץ

יממה לתאריך היעד לסיפוח: נתניהו נועד עם הצוות האמריקני

הפגישה עם ראש הממשלה באה זמן קצר לאחר שחברי הצוות האמריקני נועדו עם שר החוץ גבי אשכנזי. זאת, לאחר שאתמול הם נפגשו עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שהבהיר להם כי על עף שעסקת המאה מהווה "הזדמנות היסטורית", 1 ביולי – התאריך שנקבע להכרזה על סיפוח יהודה ושומרון – הוא "אינו קדוש"

נתניהו והוק, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו והוק, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם שליח נשיא ארה"ב למזרח התיכון אבי ברקוביץ והשגריר האמריקני בישראל דייוויד פרידמן, ודן עמם ביוזמת הסיפוח שאמורה להיות מוכרזת מחר. לפגישה הצטרף השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן, בריאן הוק. בפגישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה, השתתפו גם יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

הפגישה עם ראש הממשלה באה זמן קצר לאחר שחברי הצוות האמריקני נועדו עם שר החוץ גבי אשכנזי. זאת, לאחר שאתמול הם נפגשו עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שהבהיר להם כי על עף שעסקת המאה מהווה "הזדמנות היסטורית", 1 ביולי – התאריך שנקבע להכרזה על סיפוח יהודה ושומרון – הוא "אינו קדוש". גנץ הסביר כי "הדבר היחיד שקדוש כרגע" הוא השבת אזרחים למעגל העבודה והטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה - טרם קידום מהלכים מדיניים.

בהודעת משרד ראש הממשלה שנמסרה בתום הפגישה לא ניתנה התייחסות לקידום יוזמת הסיפוח, וצוין בה רק החלק שנגע למאבק באיראן, לגביו דן עם הוק. נתניהו כינה את שליח הממשל לענייני איראן "איש הקשר במערכה שמנהל הנשיא טראמפ להפעלת לחץ מקסימלי על איראן", וציין כי אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, "עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית". לדבריו, איראן מוליכה שולל את הקהילה הבינלאומית ו"משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבינלאומית, היא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני והיא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף כי "הגיע הזמן" ליישם את מנגנון הסנקציות האוטומטיות (snap back sanctions) על טהראן, בשל הפרותיה את הסכם הגרעין ומניעת הגישה למתקניה לפקחי סבא"א. "אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להמתין. אסור לנו להמתין שאיראן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות", אמר.

תגיות:סיפוחארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה