חדשות בריאות

חוקרים בסין: זן חדש של שפעת עלול לחולל מגפה עולמית

מחקר, שפורסם בכתב העת המדעי האמריקני PNAS, מזהיר כי זן חדש של שפעת, שהתגלה בסין, עלול לעבור מוטציות שיאפשרו לו לעבור בקלות מאדם מאדם, ובכך לחולל התפרצות גלובלית

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חוקרים בסין גילו זן חדש של שפעת, שעלול להוביל להתפרצות מגפה עולמית. כך עולה ממחקר חדש, שפורסם אתמול (שני) בכתב העת המדעי האמריקני PNAS. הזן החדש, המכונה G4, דומה מבחינה גנטית לזן ה-H1N1 , שחולל בשנת 2009 את שפעת החזירים.

הזן החדש אובחן עד כה בעיקר בחזירים, אם כי לאחרונה נמצאו עדויות לא מעטות להידבקות בקרב פועלים הבאים במגע עם חיות אלו. מדובר בזן הדומיננטי ביותר מבין 179 זנים שונים של שפעת חזירים, שאותרו בבתי מטבחיים ובבתי חולים לחיות בסין בין השנים 2018-2011. לדברי עורכי המחקר – מדענים באוניברסיטאות בסין ובמרכז הסיני לבקרת ומניעת מחלות –  לנגיף זה יש כל "סימני ההיכר" שעלולים לגרום להדבקת בני אדם.

המחקר טוען כי ה- G4 מדבק ביותר, וכי מבדיקות שונות עלה שהחיסוניות שגוף האדם משיג כתוצאה מחשיפה לשפעת העונתית אינה מספקת הגנה מפניו. חיסוני השפעת הנוכחיים אף הם אינם יעילים מולו, אם כי ניתן יהיה להתאימם בהמשך בעת הצורך.

בשלב זה לא נמצאו עדויות להדבקה בנגיף ה- G4 מאדם לאדם. אולם החוקרים מביעים דאגה מהאפשרות שהנגיף יעבור מוטציות, שיאפשרו לו לעבור בקלות מאדם לאדם, ובכך לחולל התפרצות גלובלית.

החוקרים סבורים כי הזן החדש אינו מהווה איום מיידי, אולם מדגישים כי אין להתעלם ממנו. הם ממליצים לנקוט בצעדים דחופים לבלימתו בקרב חזירים, וכן לעקוב מקרוב אחרי עובדים הבאים במגע עם חיות אלו.

כזכור, התפרצות שפעת ה-H1N1  בשנת 2009, שאובחנה לראשונה במקסיקו, גרמה לחששות מפני מגפה עולמית, אולם הייתה קטלנית פחות מההערכות.

תגיות:שפעתסיןמגפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה