חדשות בריאות

משרד הבריאות: 714 חולים ביממה האחרונה, מניין הקורבנות עלה ל- 320

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עלה ל- 7,096. מרכז המידע והידע למערכה בקורונה: אם קצב הגידול בתחלואה יימשך, המספר יוכפל בתוך שישה ימים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:10)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) על זינוק נוסף במספר חולי הקורונה בישראל. ביממה האחרונה אותרו ברחבי הארץ 714 חולים חדשים – שיא יומי שלא נרשם מאז תחילת חודש אפריל. מאז חצות אובחנו 121 נדבקים חדשים.

עוד נמסר, כי מספר הקורבנות שגבה הנגיף הקטלני עלה ל- 320, לאחר פטירתו של חולה נוסף. מניין החולים הפעילים עומד על 7,096, מתוכם 228 מאושפזים. מספר החולים הקשים עלה ל- 46, ובמקביל נמשכת העלייה המתמדת במספר החולים שמצבם בינוני, שעומד כעת על 66. ביממה שחלפה בוצעו 18,624 בדיקות לאבחון קורונה. מאז תחילת ההתפרצות אובחנו 24,688 נדבקים, מתוכם החלימו 17,272.

מוקדם יותר היום, פרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה דוח חדש, ממנו עולה כי קצב הגידול בתחלואת הקורונה בימים האחרונים עלה ל- 12% בממוצע. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך שישה ימים. מוקדי התחלואה ה'אדומים' ביממה האחרונה ממשיכים להיות בבת ים, אשדוד, טבריה, אלעד וערערה שבנגב. מוקדים פעילים נוספים נמצאים בכפר קאסם, רהט, בני ברק, לוד וירושלים.

שרי הממשלה אישרו אמש, במשאל טלפוני, את ההגבלות החדשות על הציבור עליהן הוחלט מוקדם יותר בישיבת קבינט הקורונה. טיוטת הצו, המטיל את ההגבלות, תונח בהקדם על שולחן ועדה מוועדות הכנסת, שהנושא נמצא בתחום סמכויותיה, כפי שתקבע ועדת הכנסת, לצורך אישור הצו על ידי הוועדה.

על פי החלטת הקבינט, עד ל- 9 ביולי (י"ז בתמוז) תתאפשר השתתפות של עד 250 איש בחתונות ובאירועי בר/בת מצווה, ואילו ביתר האירועים מספר המשתתפים לא יעלה על 50. החל מה- 10 ועד ה- 31 ביולי, יוגבל מספר המשתתפים באירועים המתקיימים באולמות סגורים למחצית מהתפוסה המותרת, ולא יותר מ- 100 אנשים. ניתן יהיה להמשיך ולקיים אירועים בשטח פתוח עד 250 איש.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר להחלטת הקבינט. "ההגבלות מאוזנות", אמר בריאיון לכאן ב'. "אנחנו רוצים למנוע תחלואה, אבל לא רוצים להטיל סגר, רוצים חיים כלכליים. אנחנו בודקים מדי יום כיצד ניתן לאזן בין הצעדים למניעת התקהלות ותחלואה לבין אי הכבדה קשה על האוכלוסייה והמשק".

לוי ציין, כי בעשרת הימים האחרונים מסתמנת עלייה במספר החולים הקשים החדשים – כ-5-4 מדי יום – ועלייה מסוימת במספר המונשמים. "אנחנו לא מתנהגים בהתאם לאיום של הנגיף", הוסיף. "אנחנו סבורים שהכל מאחורינו אבל מסתבר שלא. הנגיף לא הפך לידידותי יותר, לא השתנה כמו שרוצים לחשוב. אני מקווה מאוד, שהמציאות לא תטפח על פנינו".

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה