חדשות בריאות

הממשלה אישרה את הגבלות הקורונה החדשות

על פי החלטת קבינט הקורונה, שאושרה על ידי שרי הממשלה, עד ה- 9 ביולי תותר השתתפות של עד 250 איש בחתונות, וביתר האירועים מספר המשתתפים לא יעלה על 50. החל מה- 10 ביולי יוגבל מספר המשתתפים באירועים המתקיימים באולמות סגורים ל- 100 איש

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 8:45)

הממשלה אישרה אמש (שני), במשאל טלפוני, להתקין את הצו לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות), וזאת בהמשך להחלטה שהתקבלה מוקדם יותר על ידי קבינט הקורונה, להטיל הגבלות חדשות על הציבור, במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

טיוטת הצו, שאושרה על ידי השרים, תונח בהקדם על שולחן ועדה מוועדות הכנסת, שהנושא נמצא בתחום סמכויותיה, כפי שתקבע ועדת הכנסת, לצורך אישור הצו על ידי הוועדה.

על פי החלטת הקבינט, עד לתאריך י"ז בתמוז (9 ביולי) תתאפשר השתתפות של עד 250 איש בחתונות ובאירועי בר/בת מצווה (או אירוע דומה בדתות אחרות). ביתר האירועים, מספר המשתתפים לא יעלה על 50.

החל מה- 10 ועד ה- 31 ביולי, יוגבל מספר המשתתפים באירועים המתקיימים באולמות סגורים למחצית מהתפוסה המותרת, ולא יותר מ- 100 אנשים. ניתן יהיה להמשיך ולקיים אירועים בשטח פתוח עד 250 איש.

עוד הוחלט, כי ייחתם בהקדם צו מנכ"ל משרד הבריאות המורה על מתווה הקייטנות ועל קיומן המקוון של הבחינות במוסדות להשכלה גבוהה. בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א' עד ד' ייפתחו כבר מחר, ויימשכו עד ה- 8 באוגוסט. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט אישרו את המלצתו של שר החינוך יואב גלנט בנוגע לפרטי מתווה ההפעלה של בתי הספר. בניגוד לתכנון המקורי, כל קבוצה תמנה בממוצע 28 תלמידים, לעומת 35. בנוסף, פעילויות רבות יותר יועברו למרחב הפתוח, ככל שיתאפשר.

מוקדם יותר אתמול, אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק להגדלת הקנס על אי עטיית מסכה מ- 200 שקלים ל- 500 שקלים. 28 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 14 מתנגדים, והיא תועבר להמשך דיון בוועדת החוקה.

תגיות:חתונותהגבלותנגיף הקורונהעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה