חדשות בעולם

פוקס ניוז: טראמפ שוקל לפרוש מהמרוץ אם מגמת הסקרים תימשך

לפי עיתונאי רשת פוקס השמרנית, צ'ארלי גספארינו, "ישנה אפשרות שטראמפ יפרוש – אם הוא לא יראה סימני התאוששות בסקרים הוא עלול לא להמשיך". טראמפ עצמו הגיב לפרסומים בטוויטר וטען כי הוא זוכה ל-95% תמיכה בקרב המפלגה הרפובליקנית: "הסקרים של הניו יורק טיימס שקריים, הסקרים של פוקס בדיחה"

טראמפ בעצרת תמיכה, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בעצרת תמיכה, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל למשוך את מועמדותו בבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר – כך דווח אמש (שני) ברשת פוקס ניוז, שידועה בקרבתה לנשיא. זאת, ברקע הסקרים האחרונים המנבאים ניצחון לסגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן, שמוביל בפער עצום על פני יריבו הרפובליקני. גורמים במפלגה הרפובליקנית שמקורבים לטראמפ אמרו לערוץ כי האפשרות שהוא יפרוש מהתמודדות על ראשות המפלגה היא סבירה, שכן מצבו הנפשי "שברירי".

לפי סקר בחירות ראשון שערך הניו יורק טיימס בשבוע שעבר, שנערך בשיתוף מכון המחקר "סיינה קולג'", סגן הנשיא לשעבר זוכה ל-50% תמיכה, בעוד הנשיא המכהן גורף 35% בלבד. מפילוח הנתונים עולה כי המועמד הדמוקרטי נהנה מתמיכה נרחבת בקרב נשים ומצביעים לא לבנים, ואף לוקח קולות מבסיס התומכים המסורתיים של המפלגה הרפובליקנית. ההסבר לניצחונו של ביידן בקרב הקהלים של טראמפ נובע מכישלונו של האחרון בכל הנוגע לטיפול במגפת הקורונה, שהכתה ברחבי היבשת ופגעה באופן דרמטי בכלכלה האמריקנית. זאת ועוד, טראמפ ספג ביקורת חריפה מבית בשל התייחסותו השנויה-במחלוקת להפגנות ברחבי המדינה נגד רצח השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס.

לפי עיתונאי רשת פוקס השמרנית, צ'ארלי גספארינו, "ישנה אפשרות שטראמפ יפרוש – אם הוא לא יראה סימני התאוששות בסקרים הוא עלול לא להמשיך". בחשבון הטוויטר שלו הוא הוסיף כי "בסוף השבוע דיברתי עם מקורבים לנשיא, הם תיארו את מצבו של הנפשי 'שברירי''".

ביידן בעצרת בחירות, בשנה שעברה (צילום: שאטרסטוק)ביידן בעצרת בחירות, בשנה שעברה (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ עצמו הגיב לפרסומים בטוויטר וטען כי הוא זוכה ל-95% תמיכה בקרב המפלגה הרפובליקנית. "אני יכול לדמיין ש5% הנותרים הם RINO'S (כינוי גנאי למתחזים לרפובליקנים – א"פ), ואנשים טיפשים שלא רוצים לראות שופטים מעולים, מינויים לבית משפט העליון, צבא חזק ועוצמתי וקיצוצים ברגולציה", כתב.

דקות ספורות לאחר מכן הוסיף הנשיא כי הוא "מצטער ליידע את הדמוקרטים שעושים כלום" שהוא מקבל סקרים פנימיים עם "נתונים חיוביים מאוד בדיוק כמו ב-2016". טראמפ כינה את הסקרים של הניו יורק טיימס "שקריים" ואת של פוקס "בדיחה". לדבריו, "אתם חושבים שהם יתנצלו בפני ויחזרו בהם כשאנצח? אנשים רוצים חוק, סדר וביטחון".

מאז נבחר לנשיא ב-2016, טראמפ לא זכה לפופולריות במשך רוב שנות כהונתו. עובדה זו גרמה לו לנסות להרחיב את שיעור התמיכה בו גם מעבר לבסיס הטבעי שלו, אולם ברובו הוא נחל כישלון. לעומת זאת, ביידן בן ה-77 מביס בסקר של הניו יורק טיימס בפער מובהק את טראמפ בן ה-74 בעקבות התמיכה הגורפת שמוענקת לו מצד קהלים שחורים והיספנים. נוסף אליהם, מהסקר נראה שביידן מצליח לראשונה להשתוות לנשיא הרפובליקני בקרב על מאגר הקולות של מצביעים גברים, לבנים, אנשי מעמד ביניים ומבוגרים – שבאופן מסורתי נחשבו לאוכלוסיית המצביעים הבטוחה של המפלגה הרפובליקנית בכל הפעמים שהיא ניצחה.

תגיות:דונלד טראמפהבחירות בארה"ב 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה