חדשות כלכלה

בצל הביקורת: נתניהו וכץ הודיעו על חבילת פיצויים חדשה לעצמאיים

התוכנית נועדה לסייע למוסדות תרבות ופנאי, חברות תיירות ואולמות אירועים, שנפגעו אנושות ממגבלות התנועה שהטילה הממשלה. לפי נתניהו וכץ, מטרת התוכנית היא "לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר

הפגנת העצמאיים מחוץ למשרד האוצר, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)הפגנת העצמאיים מחוץ למשרד האוצר, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הודיעו הערב (שני) על תוכנית חדשה לסיוע למגזר העצמאי והעסקי, שצפויה לצאת לפועל בימים הקרובים. לפי הודעת השניים, התוכנית, שנאמדת ב-2 מיליארד שקל, כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקל לעסקים שמחזור הכספי שלהם הוא עד 20 מיליון שקל, אשר נפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי ויוני, עד לגובה 15-10% מהמחזור. התוכנית נועדה לסייע למוסדות תרבות ופנאי, חברות תיירות ואולמות אירועים, שנפגעו אנושות ממגבלות התנועה שהטילה הממשלה במרץ.

כמו כן, הוחלט להוסיף גם עסקים שהמחזור השנתי שלהם עומד על 100 מיליון שקל, שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים אלה. עצמאים עד למחזור של 300,000 שקל בשנה יקבלו גם הם מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת. בהודעה הובטח עוד כי ישונו הקריטריונים לקבלת מקדמות מ-20% ל-40%, ביחס לפעימה הקודמת.

לפי נתניהו וכץ, מטרת התוכנית היא "לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר". לדבריהם, "אנו מוודאים כי השכירים, העצמאיים והמגזר העסקי יקבלו את הסיוע המתבקש". המענק החדש נפרד מהמענק לעידוד תעסוקה, בסכום של עד 7,500 על כל עובד שהעסקתו חודשה או התחילה. במקביל, בקרוב יונח על שולחן הכנסת תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, "שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות והסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק".

תגיות:קורונהישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה