חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: יותר מ-1,000 חולים, 25 אלף מבודדים

מספר החולים במערכתהחינוך חצה לראשונה את האלף וכעת הוא עומד על 1,027 תלמידים ואנשי סגל שאובחנו כחולי קורונה. בעקבות כך, 24,931 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי

הגימנסיה העברית בירושלים בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הגימנסיה העברית בירושלים בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד החינוך פרסם היום (שני) את נתוני התחלואה במוסדות החינוך, מהם עולה כי מספר החולים חצה לראשונה את האלף וכעת הוא עומד על 1,027 תלמידים ואנשי סגל שאובחנו כחולי קורונה. בעקבות כך, 24,931 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי. עד כה נסגרו 268 מוסדות חינוך. במשרד החינוך ציינו את תורת ההפעלה של הממשלה, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

קבינט הקורונה הודיע היום כי קיבל את המלצת שר החינוך, יואב גלנט, לפתוח את הקייטנות בבתי הספר כסדרם ביום רביעי הקרוב, ללא שינויים משמעותיים, למרות התפרצות גל התחלואה השני בקורונה בישראל. זאת, זמן קצר לאחר שבמשרד החינוך הודיעו כי 1,008 מורים ותלמידים נדבקו בקורונה בבתי הספר מאז ההחלטה להחזיר את מערכת החינוך לשגרה מלאה ב-17 במאי. מאז, מספר הנדבקים במערכת החינוך הכפיל את עצמו בכל שבועיים.

השר להשכלה גבוהה אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השר להשכלה גבוהה אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הודעת המשרד, הקייטנות יפעלו עד ל-6 באוגוסט בעלות של עד 540 שקל לכל תלמיד ובתקציב של כ-1 מיליארד שקל. במסגרת התוכנית נקבע כי כל קבוצה בקייטנות שיופעלו בבתי הספר תמנה לפחות 28 תלמידים, כך שהקייטנות יפעלו בקבוצות גדולות יחסית ולא בשיטת הקפסולות, באופן שימנע מהתלמידים לשמור מרחק. עם זאת, רשויות מקומיות יהיו רשאיות לצמצם את כמות המשתתפים בכל קבוצה כפי שתמצא לנכון, אולם במקרה כזה יהיה עליהן לתקצב את הקייטנות בשיעור גבוה יותר בעצמן.

בצהריים הודיע קבינט הקורונה כי כל בחינות סוף הסמסטר שנותרו כחלק מסיום סמסטר ב' יבוטלו - ויוחלפו בבחינות מרחוק במידת האפשר. האוניברסיטאות אמרו בתגובה כי מדובר ב"החלטה נמהרת" שתוביל לפגיעה בסטודנטים וכן תפגע בפתיחת שנת הלימודים הבאה. לטענת ועד ראשי האוניברסיטאות, "ההחלטה לבטל את המבחנים הפרונטליים נמהרת ולא הגיונית וחבל שהתקבלה ללא התייעצות עם האוניברסיטאות. לצערנו, היא עתידה לפגוע בראש ובראשונה בסטודנטים עצמם. כעת סיום הסמסטר תלוי על בלימה".

השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, אמר כי הוא "בטוח" שבדומה למכללות שהודיעו לו כי הן ערוכות לאפשרות המאתגרת לקיום מבחנים מרחוק, גם האוניברסיטאות יפעלו בהתאם, "ובדומה לניסיון שכבר קיים בעולם המערבי במשבר הקורונה, יידעו גם הן להיערך למצב הדינמי שבו אנו מצויים".

תגיות:קורונהמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה