חדשות בריאות

השרים הכריעו: התקהלות תוגבל ל-100 איש

עוד הוחלט כי המבחנים בהשכלה הגבוהה יועברו למתכונת מקוונת. בנוסף, התקהלויות בבתי תפילה ובמקומות נוספים יוגבלו ל-50 משתתפים. עבודה במגזר הציבורי תעבור ל-30% עבודה מהבית. במהלך הדיון הושמעו התנגדויות לכוונה לאמץ את המלצת משרד הבריאות להגבלת החתונות ל-50 איש בלבד, בין היתר מהשרים גבי אשכנזי, עמיר פרץ ואסף זמיר

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר היום (שני) פה אחד את החזרתן של חלק מהמגבלות בשל העלייה בהיקף התחלואה מהנגיף. על פי ההחלטה, אולמות ואירועי תרבות יוגבלו ל-250 בני אדם, בריתות והלוויות עד 50 בני אדם. כמות המשתתפים בחתונות תוגבל עד ל-9 ביולי ל-250 איש במקום פתוח ו-50 במקום סגור. לאחר מכן ועד ל-31 ביולי המגבלה תצומצם ל-100 בני אדם במקום סגור.

עוד הוחלט כי המבחנים בהשכלה הגבוהה יועברו למתכונת מקוונת. בנוסף, התקהלויות בבתי תפילה ובמקומות נוספים יוגבלו ל-50 משתתפים. עבודה במגזר הציבורי תעבור ל-30% עבודה מהבית, בהתאם להסדרים שייקבעו על ידי נציב שירות המדינה ותוך גמישות ניהולית למנכ"ל המשרד.

במהלך הדיון הושמעו התנגדויות לכוונה לאמץ את המלצת משרד הבריאות להגבלת החתונות ל-50 איש בלבד, בין היתר מהשרים גבי אשכנזי, עמיר פרץ ואסף זמיר. האחרון טען בדיון כי "אלפי זוגות כבר דחו חתונות והוציאו הזמנות מחדש, אסור לנו לקלקל להם פעם שנייה את השמחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים להחלטה, שבאה ברקע "המתח שבין שמירה על הכלכלה לבין שמירה על הבריאות והחיים". נתניהו ציין בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי קבינט הקורונה קיבל החלטה פה אחד על "הגבלות מסוימות" על התקהלויות. לדבריו, "עשינו את זה פה אחד ועשינו את זה כקבינט שקיבל החלטה מאוחדת". ראש הממשלה הבטיח כי "אנחנו נפצה את הגורמים שיפגעו כתוצאה מההחלטות האלה".

קודם לכן החליטו ראש הממשלה ושרי קבינט הקורונה על קבלת המלצתו של שר החינוך יואב גלנט לפתוח את בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א' עד ד'. במסגרת ההחלטה הורה גלנט על מספר שינויים בהפעלת בתי הספר, בניסיון למנוע מקרי הדבקה המוניים במוסדות החינוך. בניגוד לתכנון המקורי, כל קבוצה תמנה בממוצע 28 תלמידים, לעומת 35. בנוסף, פעילויות רבות יותר יועברו למרחב הפתוח, ככל שיתאפשר.

עוד במסגרת השינויים שהכניס השר גלנט, מוסדות החינוך ישתמשו בתשתיות של השכבות הבוגרות - שאינן לוקחות חלק בבית הספר של החופש הגדול - על מנת לפזר בצורה נרחבת יותר את התלמידים במתקנים השונים.

תגיות:קורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה