חדשות בארץ

גנץ לשליח טראמפ: "1 ביולי – לא תאריך קדוש"

בפגישה עם שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית, אבי ברקוביץ', אמר שר הביטחון כי לפני קידום מהלכים מדיניים יש לטפל בקורונה ולסייע לאזרחים לשוב להתפרנס בכבוד: " אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה, ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא"

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש הבוקר (שני) עם יועץ נשיא ארצות הברית והשליח המיוחד לנושאי משא ומתן, אבי ברקוביץ', ועם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, ודן עמם בתוכנית השלום של הממשל האמריקני ובהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

לדברי גורמים בכחול לבן, גנץ הבהיר בפגישה כי ה- 1 ביולי הוא "לא תאריך קדוש" בכל הנוגע להחלת הריבונות. הוא הוסיף, כי "הדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה. לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד. אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה, ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא".

גנץ הדגיש, עם זאת, כי "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא מהלך היסטורי המהווה המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים – באופן מידתי, אחראי והדדי".

הצוות האמריקני בראשות ברקוביץ' ייוועד בהמשך היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומחר צפויה לו פגישה עם שר החוץ גבי אשכנזי.

נתניהו התייחס הלילה לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ. "החזון שלו מביא סוף סוף לסיום פתרון אשלייתי של שתי מדינות, וקורא לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות", אמר בנאום מצולם ששיגר לכנס הארגון האמריקני CUFI. "במסגרת הפתרון הריאליסטי, לישראל לבדה תהיה השליטה הביטחונית הכוללת ממערב לירדן, בקרקע ובאוויר. זה טוב לישראל, זה טוב עבור הפלסטינים, וזה טוב לשלום".

"תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לא משנה באמת את המציאות על הקרקע – אלא מכירה במציאות על הקרקע", הצהיר נתניהו. בהתייחסו לסוגיית הריבונות, הדגיש ראש הממשלה כי "החלת החוק הישראלי על אזורים ביהודה ושומרון, שיישארו חלק מישראל בכל הסכם שלום עתידי, לא תפגע בשלום אלא תקדם אותו. אני קורא לפלסטינים שלא לבזבז הזדמנות נוספת, לא לבזבז מאה שנים נוספות בניסיון להשמיד את ישראל. הם צריכים לתמוך בתוכנית טראמפ לשלום, הם צריכים לשבת לשולחן המשא ומתן. הם צריכים להיות נכונים לשאת ולתת על פשרה היסטורית, שתוכל להביא שלום לישראל ולפלסטינים. ישראל מוכנה למשא ומתן שכזה. אני מוכן למשא ומתן כזה, ואני מאמין שהרבה מדינות ערביות באזורנו מקוות שניכנס למשא ומתן שכזה עם הפלסטינים".

בתוך כך, לקראת ה- 1 ביולי, תאריך היעד שהציב נתניהו בהסכם הקואליציוני להחלת הריבונות, פתחה הבוקר מועצת יש"ע בקמפיין, בו קראה לו לעמוד בהבטחתו ערב הבחירות: "אנחנו אומרים לראש הממשלה בנימין נתניהו בצורה ברורה – זה או הדרך של טיבי, אבו מאזן והשמאל או ריבונות מלאה על כל היישובים", אמר יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני. "בלי מדינה פלסטינית ובלי הקפאת בנייה. אני קורא לך לקיים את הבטחתך".

 

תגיות:ארצות הבריתבני גנץיהודה ושומרוןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה