חדשות בארץ

נתניהו: "מוכן למו"מ עם הפלסטינים על פשרה היסטורית"

בנאום מצולם לכנס של ארגון אמריקני, שיבח ראש הממשלה את תוכנית השלום של ממשל טראמפ ואמר כי החלת הריבונות ביהודה ושומרון תקדם את השלום: "קורא לפלסטינים שלא לבזבז הזדמנות נוספת"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הלילה (בין ראשון לשני) את נכונותו לנהל משא ומתן לשלום עם הפלסטינים על בסיס תוכנית השלום של הממשל האמריקני. בנאום מצולם ששלח לכנס הארגון האמריקני CUFI, שיבח נתניהו את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מדיניותו ביחס לאיראן ולסכסוך הישראלי-פלסטיני: "החזון שלו מביא סוף סוף לסיום פתרון אשלייתי של שתי מדינות, וקורא לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות".

"אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על כל מה שעשה למען ישראל. לישראל מעולם לא היה חבר טוב יותר בבית הלבן", הצהיר ראש הממשלה. "ביטחונה של ישראל התחזק לאין שיעור כתוצאה מהחלטתו הנחושה לפרוש מהסכם הגרעין המסוכן עם ישראל. ההסכם היה פארסה. הגיע הזמן שכל המדינות האחראיות יצטרפו לארצות הברית, ויטילו סנקציות על איראן".

בהתייחסו לתוכנית טראמפ, אמר נתניהו כי "במסגרת הפתרון הריאליסטי, לישראל לבדה תהיה השליטה הביטחונית הכוללת ממערב לירדן, בקרקע ובאוויר. זה טוב לישראל, זה טוב עבור הפלסטינים, וזה טוב לשלום. תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לא משנה באמת את המציאות על הקרקע – אלא מכירה במציאות על הקרקע".

"תוכניתו של הנשיא אינה קוראת לחזרתה של ישראל לקווי 1967", הדגיש נתניהו. "היא מספקת לה גבולות ברי הגנה, כולל בקעת הירדן האסטרטגית. היא שומרת על ירושלים, בירתנו העתיקה, מאוחדת תחת ריבונות ישראל. היא אינה קוראת לעקירת יהודים מבתיהם. היא אינה עוקרת אף יהודי או ערבי. די לטיהור האתני".

"לא פחות חשוב: תוכנית טראמפ מעוגנת בבסיס האמת. היא יוצאת נגד השקר הגדול, לפיו היהודים הם קולוניאליסטים זרים במולדת אבותינו. במסגרת תוכניתו, לישראל תהיה ריבונות על בית אל, שילה ומקומות אחרים שהם חלק אינטגרלי מהמולדת ההיסטורית של היהודים".

לקראת ה- 1 ביולי, תאריך היעד להחלת הריבונות, הדגיש נתניהו כי "החלת החוק הישראלי על אזורים ביהודה ושומרון, שיישארו חלק מישראל בכל הסכם שלום עתידי, לא תפגע בשלום אלא תקדם אותו. אני קורא לפלסטינים שלא לבזבז הזדמנות נוספת, לא לבזבז מאה שנים נוספות בניסיון להשמיד את ישראל. הם צריכים לתמוך בתוכנית טראמפ לשלום, הם צריכים לשבת לשולחן המשא ומתן. הם צריכים להיות נכונים לשאת ולתת על פשרה היסטורית, שתוכל להביא שלום לישראל ולפלסטינים. ישראל מוכנה למשא ומתן שכזה. אני מוכן למשא ומתן כזה, ואני מאמין שהרבה מדינות ערביות באזורנו מקוות שניכנס למשא ומתן שכזה עם הפלסטינים".

"בעשור האחרון עמלתי לחזק את הקשרים עם שכנותיה הערביות של ישראל, שלרבות מהן אין הסכמי שלום רשמיים עמה. אמשיך לעבוד כדי לחזק קשרים אלו. אני בטוח שיחד נוכל לבנות עתיד של פיוס ושלום", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:יהודה ושומרוןדונלד טראמפעסקת המאהריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה