חדשות בארץ

דיווח בלבנון: התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים עם חמאס

על פי הדיווח של העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", ישראל הסכימה כי בשלב הראשון של העסקה ישוחררו אסירים חולים, נשים וילדים, וכן יוחזרו גופות מחבלים. שר הביטחון בני גנץ נפגש אתמול עם משפחת גולדין

הדר גולדין ואורון שאול הי"דהדר גולדין ואורון שאול הי"ד
אא

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" טען הבוקר (שני), כי הושגה התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים בין ישראל וחמאס.

על פי הדיווח, המסתמך על "מקורות בהתנגדות הפלסטינית", המשא והמתן המתנהל בצינורות לא ישירים הוביל ל"התקדמות ברורה", במסגרתה הסכימה ישראל כי בשלב הראשון של העסקה ישוחררו מבתי הכלא אסירים חולים, נשים וילדים, וכן יוחזרו גופות מחבלים. עם זאת, בידיעה צוין כי נציגי חמאס לשיחות חוששים כי ההתקדמות שהושגה "אינה אמיתית", וכי השינוי בעמדת ישראל נועד להסיח את הדעת מהכוונה להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

שר הביטחון בני גנץ נפגש אתמול עם לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד המוחזק בידי חמאס, ועם צור גולדין, אחיו התאום של הדר.

ממשפחת גולדין נמסר לאחר הפגישה: "הוזמנו על ידי רמטכ"ל 'צוק איתן' ושר הביטחון הנוכחי, רא"ל (מיל') בני גנץ, לפגישה והתייצבנו למרות תחושה כבדה שהיא מיותרת. אנו מצפים מגנץ, כרמטכ"ל 'צוק איתן' ששלח את הדר להילחם, שידאג להחזירו הביתה עכשיו. למרות שב- 6 השנים שעברו מאז שהדר נחטף למנהרה ונותר בידי חמאס, הוא כלל לא פעל בנושא".

במהלך הפגישה מתחו בני משפחת גולדין ביקורת חריפה על התנהלות הרשויות: "הבנו שהתנהגותנו הממלכתית ושיתוף הפעולה שלנו עם המערכת לאורך 6 השנים האחרונות התפרשו אצל הנהגת המדינה כאישור שלא לפעול להשבת החיילים משדה הקרב". לדבריהם אלו הוסיפו בנימת אזהרה: "לכן אנו מדגישים, כי במידה ולא נראה פעולות ממשיות להשבת הדר, נשנה את דרכנו הממלכתית ונפעל בדרכים אחרות כדי שתמלא את חובתך כרמטכ"ל מלחמת צוק איתן כלפינו".

מלשכת שר הביטחון נמסר, כי גנץ הביע בפני משפחת גולדין את מחויבותו להשבתם הביתה של הבנים הנמצאים בידי חמאס.

תגיות:חמאסהשבויים והנעדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה