הרב יאשיהו פינטו

תפילין ומזוזות – להתחזק ולהגן על עצמנו

לא להיכנס לשאננות, להתחזק ולקיים את הקבלות שקבלו בשעת הסכנה: כל אחד ישתדל לבדוק את התפילין והמזוזות, וחובה לכל אחד להיערך למהמורות הקשות שיהיו בעולם, כשהדרך היחידה היא לחזק את הקבלות לקראת העתיד ולהתחזק. מסר חשוב מפי הרב יאשיהו פינטו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שיחת חיזוק מיוחדת נמסרה על ידי הרב יאשיהו פינטו ממרקש. בשיחה התייחס הרב לחודשים הקשים שעוברים על כל יושבי תבל, המגיפה עדיין משתוללת ופתרון למגיפה עדיין לא נמצא, וכל אדם שחושב שיש לו פתרונות ושיש לו ביטחון ושהדברים ברורים והדברים יציבים - יש לו טעות, אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.
הרב פינטו קרא לתלמידיו להערך ולהשמר", והגיש את העצה להתרכז בבדיקת התפילין והמזוזות, כסגולה מיוחדת לשמירה ולהצלה.  
משאו של הרב, הופץ בקרב חמישים בתי המדרש של תלמידי "שובה ישראל" ברחבי העולם, כשהדברים חודרים אל הלב ומעירים גל של התעוררות לקרבת ה'. 
במשאו אמר ראב"ד מרוקו את הדברים הבאים: הימים האלה הם ימים שיש עליהם ערפל גדול וההבנה של הימים וההבנה של החיים הם לא ברורים, וקשה להבין ולראות מה נמצא מעבר לערפל.
עברנו זמנים לא פשוטים בחודשים האחרונים, מגיפה, דברים לא פשוטים, פרנסה קשה אצל כלל עם ישראל, ועדיין אנחנו נמצאים בתוך זמן שהוא בערפל ומערבולת גדולה, ששום אדם לא יודע מה טמון ומה טומן העתיד. יש לנו רק דבר אחד: "אין לנו על מה להישען, אלא על אבינו שבשמיים" . 
השטן מקטרג, יצר הרע מקטרג, ועדיין לא הגענו לחוף מבטחים, ועדיין העולם לא הגיע למקום של נוחות ויישוב הדעת. המגיפה עדיין משתוללת ופתרון למגיפה עדיין לא נמצא, וכל אדם שחושב שיש לו פתרונות ושיש לו ביטחון ושהדברים ברורים והדברים יציבים - אנחנו חושבים שהדברים הם טעות מהיסוד, ולא נכון.
ודאי שאסור להיכנס לפחד ולהיכנס לפחדים כי הפחדים והלחץ זה הדבר החמור ביותר , ביותר ממה שהסכנה מהמצב יכול לגרום, הפחדים וחוסר הרגיעה יכולים להשפיע על הנפש של כולם. אבל אנחנו חושבים שנמצאים עוד לפני דרך לא פשוטה ודרך לא רגועה, להגיע למקומות מבטחים.
אנחנו נותנים עצה טובה לכל בני הקהילה הקדושה של שובה ישראל שכל אחד ישתדל לבדוק את המזודות בבית שלו, ולבדוק את התפילין שהכל בדרך נכונה ובדרך טובה, והכל על פי ההלכה, והכל על פי מה שציוו אותנו רבותינו הקדושים.
יש יסודות כל כמה זמן לבדוק מזוזות, כל כמה זמן לבדוק תפילין, אבל כל אדם שיש לו חשש שהתפילין שלו לא כשרות או שיש בהן משהו בעייתי, או שהמזוזות בבית יש בהן דבר שהוא לא מושלם ולא טוב, אנחנו נותנים עצה טובה לכל בני הקהילה הקדושה להשתדל לבדוק את המזוזות, להשתדל לבדוק את התפילין. אנחנו חושבים שבזמן הקרוב ובתקופה הקרובה יש עוד "מהמורות" שצריכים לעבור אותן. וודאי שאסור לנו להיות בפחדים ואסור לנו להיות בדאגות, אבל אנשים צריכים להיות חכמים להקדים תרופה למכה.
ידוע מה שרבותינו הקדושים אומרים שלפני שיש לאדם צרה ובעיה, אדם צריך למצוא פתרון לצרה ולבעיה ולהקדים תרופה למכה, כי מתי שאדם נמצא בתוך הצרה והבעיה אז קשה לו לצאת מהם, השטן מקטרג ואין חבוש מתיר עצמו.
לכן, עצה טובה משמע לן לכל בני הקהילה, כל אדם שיודע שיש לו בעיה עם המזוזות והתפילין בביתו, ישתדל מהר לבדוק ולסדר את המזוזות והתפילין שבביתו. מי שחסר לו וקשה לו, אז אנחנו אומרים שכל בתי המדרש והשלוחים של שובה ישראל חייבים לתת יד לעזור בענין של התפילין והמזוזות. חייבים לתת יד כדי להקל על כל אחד ואחד. 
אנחנו מבקשים מכל הקהילה הקדושה, שכל הדברים שקבלנו עלינו בזמן שכולם היו בפחד, בזמן שכולם היו באימה, בזמן שכולם הרגישו את מלאך המוות מרקד כל הקבלות החזקות שקבלנו, אנחנו חייבים לקיים אותם, "נשבעתי ואקיימה לשמור משפטי צדקך". אדם נשפט ונידון על פי הקבלות שקיבל בזמנים שהיה בלחץ וצער, שכן הרבה פעמים אדם בצער ובלחץ, הוא נודר ומקבל על עצמו קבלות ואחרי כן כשעובר זמן הוא פורם את הכל, וחושב שיכול לדחות ולפרום את זה ולא לקיים את זה.
לכן אני מבקש, כל מה שהיה בזמנים הקשים, כל מה שקיבלנו על עצמנו, להיזהר מלשון רע, מה שקיבלנו על עצמנו להקפיד בתורה, מה שקיבלנו על עצמנו להקפיד במצוות, מה שקיבלנו על עצמנו ליישר אורחותינו, זה הזמן של ליישר את אורחותינו, זה הזמן שנקיים את כל הדברים של 'נשבעתי ואקיימה לשמור משפטי צדקך', זה הזמן לשמור ולעשות את כל הדברים, לקיים ולשמור ולעשות את כל הדברים כמו שצריך לעשות, ולא שחס ושלום נגיע שוב לזמנים ששוב צריך לקבל קבלות, כי אם חלילה אדם שנודר ונשבע ולא מקיים, ואחרי זה שוב מגיע זמן של לחץ וסכנה ונודר ומקבל שוב, רואים שהוא כבר כמו מי שנתן צ'ק שחזר, שאז לא מכבדים את הצ'קים שלו... 
נדע לקיים את הקבלות שקיבלנו, ולעשות אותם בצורה הטובה ביותר, ובבקשה מכל בני הקהילה הקדושה לעמוד להיזהר, כמובן לא להיכנס לפחד וחרדה, אבל להדליק מנורה אדומה, להתבונן טוב טוב ולקיים את הדברים שיש בנפש, את כל הקבלות שקיבלנו לקיים ולעשות אותם בשלימות גדולה.
אנחנו נכנסים לעוד זמנים לא ברורים, שיש בהם הרבה קפיצות הרבה ערפל, זמן שלא מובן. וכמה שיותר נחזק ונתחזק הקב"ה ישנה את הזמנים, הקב"ה משנה עיתים ומחליף  את הזמנים, ובכוח החיזוק יש כוח לבטל גזירות, יש כוח לבטל דברים לא טובים.
בעזרת ה' כל אחד מבני הקהילה ישתדל לראות את המזוזות את התפילין. יש למזוזה כוח גדול ביותר לשמירה, 'שומר דלתות ישראל', הקב"ה שומר את הדלתות של עם ישראל, התפילין - כתוב בחז"ל שהקב"ה בכבודו ובעצמו מניח, א"ר יצחק מנין שהקב"ה מניח תפילין שנאמר נשבע ה' בימינו ובזרוע עוזו. התפילין עוז הם לישראל, יש לתפילין כוח גדול. לתפילין של ראש יש כוח עצום של וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך, התפילין של יד ושל ראש מגינים ושומרים על חמשת החושים, כי יש לאדם ארבעה חושים בראש: ראיה בעינים, שמיעה באוזניים, ריח באף וטעם בפה, וביד את חוש המישוש. התפילין מגינות ומתישות את הכוח של כל החושים שאדם לא ינטה לדברים לא טובים.
להקפיד בתפילין, להקפיד שהתפילין כשרות, להקפיד במזוזה שהיא שומרת על הדלת ועל הבית של האדם, ולשמור את כל המשמרת שקיבלנו על עצמנו ומחוייבים לשמור,
ומתי שנכין את עצמנו וניקח צידה לדרך, והנפש שלנו תהיה מוכנה עם קבלות חזקות, והנפש תהיה מלאה וגדושה ביראת שמים ובתורה ובעבודת ה', אז את המהלך הבא והדרך הבאה, נעבור אותה בכוח בעוצמה ובבטחון, ונהיה קשורים לתורה ולקדושה ולקב"ה "ואתם הדבקים בה אלוקיכם חיים כולכם היום".
נשמור ונחזק את דבר התורה, ונלך בע"ה בקבלות חזקות 'ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום', הקב"ה והתורה הקדושה ששמרה על כל הקהילה הקודש שובה ישראל,  נזכה שגם הלאה הקב"ה ישמור בזכות אבותי הקדושים את הקהילה הקדושה, ויציל אותה מכל רע. את המהמורה הבאה, את ההרים הבאים נעבור בע"ה בחכמה, בתבונה, ביראת שמים ובטוב טעם ודעת, ובע"ה הקב"ה ישמור את כל הקהילה הקדושה 'שמרני קל כבת עין' ואת כל עם ישראל 'שומר ישראל שמור שארית ישראל,
הקב"ה ישמור את כל עם ישראל שמירה גדולה ביותר, נזכה לגאולה, ברכה, ישועה, הצלחה וס"ד גדולה.

תגיות:הרב יאשיהו פינטותפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה