חדשות בארץ

סערת עופר שלח | ערוץ הכנסת פיטר את העורכת

לאחר ששלחה עובדים להיבדק בפוליגרף, בעקבות הדלפת הקטע הגנוז מהריאיון עם חבר הכנסת עופר שלח, הודיעה הנהלת ערוץ הכנסת לעורכת יהודית דמארי על פיטוריה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הודיע, כי לא יתראיין יותר בערוץ עד שהנהלתו "תתעשת", וקרא לחברי הכנסת לנהוג כמותו: "מדובר בבלימת הניסיון להלך אימים על עיתונאים ועובדי תקשורת"

שלח (צילום: פלאש 90)שלח (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:05)

הסערה בעקבות חשיפת התקרית בערוץ הכנסת, בה פוצץ חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) ריאיון עם המגישים משה גלסנר ואבי בלום, ממאנת להירגע. העיתונאי אסף ליברמן דיווח אמש (רביעי), כי הערוץ הודיע לעורכת יהודית דמארי אגסי על פיטוריה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הודיע הבוקר, כי לא יתראיין יותר בערוץ "עד שהנהלתו תתעשת ותחזור בה".

"עילת הפיטורין שקרית ולא חשובה", כתב ליברמן בטוויטר. "מה שחשוב הוא שיהודית היא אחת העורכות הכי מקצועיות ומוכשרות שעבדתי איתן. מערכת שמוותרת עליה היא מערכת שירדה מהפסים. כאילו שזה לא היה ברור כבר מפרשת שלח והפוליגרפים".

עיתונאי חדשות 12, ירון אברהם, כתב: "ערוץ כנסת הודיע סופית לעובדת – שיצאה דוברת אמת בפוליגרף וכל חטאה לטענתם שלא 'הלשינה' על זהות המדליף – שהיא מפוטרת. איך הכנסת מאפשרת התעמרות כזאת במשכן? לא ייאמן".

כזכור, בתחילת השבוע חשף רן בוקר ב- ynet קטע גנוז מהריאיון שנערך עם שלח לפני כשלושה שבועות, בו נראה חבר הכנסת מתפרץ בזעם על גלסנר, לאחר שנשאל על פרסומים בנוגע לחקירות פנימיות שערכו חוקרים פרטיים במפלגת כחול לבן במהלך אחת ממערכות הבחירות האחרונות. "אני מציע לך מכיוון שאנחנו בהקלטה, לעצור עכשיו את ההקלטה ולמחוק את הדבר הזה, מפני שהדבר הזה ייגמר בתביעה נגדך בבית המשפט", תקף שלח. "יש גבול. אני לא עונה יותר לאף שאלה. הריאיון הזה מבחינתי נגמר". בהמשך הטיח בגלסנר כי הוא "חתיכת אפס", ואמר יפנה לאחראים עליו בתלונה נגדו: "יש לך חוצפה של כלומניק, שחוזר על משהו שהוא שקר מוחלט".

בדיווח של בוקר נמסר, בנוסף, כי בערוץ הכנסת מתנהלת בחודשים האחרונים חקירה, שנועדה לבדוק חשד להדלפות פנימיות, ביניהן הדלפת הקטע מהריאיון עם שלח. במסגרת החקירה, אולצו עובדים בערוץ על ידי ההנהלה לעבור בדיקת פוליגרף, וחלקם קיבלו לאחר מכן הודעות פיטורין. על פי הדיווח של נתי טוקר בדה מרקר, מדובר בפיטוריהם של שלושה עובדים – שתי עובדות ועובד – חלקם ללא קשר ישיר להדלפות.

בתגובה לפיטורים, כתב חבר הכנסת סמוטריץ' הבוקר בטוויטר: "פיטורי שתי העובדות המסורות מערוץ כנסת, רק בשל כך שסירבו להלשין על מי שהדליף את סרטון ההתפרצות של עופר שלח, הם בלתי מתקבלים על הדעת. במצב הזה לא אוכל לתת ידי לכך ולהמשיך להתראיין בערוץ". במכתב ששלח לחברי הכנסת, קרא להם סמוטריץ' להודיע כי לא יתראיינו לערוץ עד שיחזור בו: "כלי תקשורת, שמעצם טבעו ניזון מהדלפות דבר יום ביומו, לא יכול לפעול באגרסיביות ובהשתקה כזו של שימוש בפוליגרף ופיטורין של שתי עובדות ותיקות ומסורות רק בשל סירובן להלשין על מי שהוציא את הסרטון. שתיקתנו והמשך שיתוף הפעולה שלנו עם הערוץ כאילו כלום לא קרה משמעותה הסכמה לצעד הלא תקין, לא אתי ולא מוסרי הזה".

"ערוץ הכנסת, שבו לא יתראיינו חברי כנסת, יאבד את זכות קיומו, וממילא יתאפשר לכנסת לבטל את ההסכם עם ההנהלה הנוכחית ולהוציא את הערוץ למכרז חדש", הוסיף סמוטריץ'. "אין מדובר בעניין של ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה. מדובר בהגנה על חופש הביטוי ובבלימת הניסיון להלך אימים על עיתונאים ועובדי תקשורת באמצעים בלתי קבילים בעליל".

שלח הגיב הבוקר על הדיווחים בנוגע לפיטורי העובדים. "לא היה לי שום קשר לחקירת העובדים בערוץ הכנסת, וכמובן גם לא לפיטוריהם, עליהם קראתי בתקשורת", כתב בטוויטר. "אבל מכיוון ששמי שורבב לעניין, אני חושב שצריך לשקול מחדש פיטורים של אנשים בעת משבר שכזה. אפשר וצריך לתת להם הזדמנות נוספת".

תגיות:עופר שלחבצלאל סמוטריץ'ערוץ הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה