חדשות בעולם

סקר ראשון של הניו יורק טיימס: ביידן מביס את טראמפ בפער עצום

מאז נבחר לנשיא ב-2016, טראמפ לא זכה לפופולריות במשך רוב שנות כהונתו. עובדה זו גרמה לו לנסות להרחיב את שיעור התמיכה בו גם מעבר לבסיס הטבעי שלו, אולם ברובו הוא נחל כישלון. "הייתי מאותם אנשים שהיו נאמנים לניקסון עד שהוא נופף לשלום", אמרה אלרן מיילס, בת 75 מדנבר שהייתה רפובליקאית כמעט 60 שנים, עד שהחליטה להירשם כעצמאית בעקבות פתיחת משפט ההדחה בקונגרס נגד טראמפ. לדבריה, בבחירות הקרובות היא צפויה להצביע לביידן

טראמפ וביידן (צילום: ויקיפדיה)טראמפ וביידן (צילום: ויקיפדיה)
אא

סקר בחירות ראשון שערך עיתון הניו יורק טיימס מעלה כי סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, מוביל בפער מובהק על פני הנשיא דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו ב-3 בנובמבר. על פי הסקר, שנערך בשיתוף מכון המחקר "סיינה קולג'", סגן הנשיא לשעבר זוכה ל-50% תמיכה, בעוד הנשיא המכהן גורף 35% בלבד. מפילוח הנתונים עולה כי המועמד הדמוקרטי נהנה מתמיכה נרחבת בקרב נשים ומצביעים לא לבנים, ואף לוקח קולות מבסיס התומכים המסורתיים של המפלגה הרפובליקנית.

טראמפ בקמפיין הבחירות (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בקמפיין הבחירות (צילום: שאטרסטוק)

ככל הנראה, ההסבר לניצחונו של ביידן בקרב הקהלים של טראמפ נובעים מכישלונו של האחרון בכל הנוגע לטיפול במגפת הקורונה שהכתה ברחבי היבשת ופגעה באופן דרמטי בכלכלה האמריקנית. זאת ועוד, טראמפ ספג ביקורת חריפה מבית בשל התייחסותו השנויה-במחלוקת להפגנות ברחבי המדינה נגד רצח השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס. מצביעים רבים מכל הקשת הפוליטית סלדו מאיומיו החוזרים ונשנים לשלוח את כוחות צבא ארה"ב לדיכוי המפגינים, וניסיונותיו לתלות את פתיחת המחאות כעניין פוליטי שנועדו לאתגר את בחירתו המחודשת לנשיאות לא עלו יפה בעיני מצביעיו שלו עצמו. למעשה, טראמפ לא זכה לפופולריות במשך רוב כהונתו כנשיא.

לעומת זאת, ביידן בן ה-77 מביס בפער עצום את טראמפ בן ה-74 בעקבות התמיכה הגורפת שמוענקת לו מצד קהלים שחורים והיספנים. נתון מעניין נוסף הוא שיותר נשים ומצביעים צעירים תומכים בסגן הנשיא לשעבר מאשר בהילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית ב-2016 שניסתה לרכב על גלי ההצלחה של הדמוקרטים להביא נשיא שחור לבית הלבן. נוסף אליהם, מהסקר נראה שביידן מצליח לראשונה להשתוות לנשיא הרפובליקני בקרב על מאגר הקולות של מצביעים גברים, לבנים, אנשי מעמד ביניים ומבוגרים – שבאופן מסורתי נחשבו לאוכלוסיית המצביעים הבטוחה של המפלגה הרפובליקנית בכל הפעמים שהיא ניצחה.

ביידן בעצרת בחירות, בשנה שעברה (צילום: שאטרסטוק)ביידן בעצרת בחירות, בשנה שעברה (צילום: שאטרסטוק)

למעשה, מאז נבחר לנשיא ב-2016, טראמפ לא זכה לפופולריות במשך רוב שנות כהונתו. עובדה זו גרמה לו לנסות להרחיב את שיעור התמיכה בו גם מעבר לבסיס הטבעי שלו, אולם ברובו הוא נחל כישלון.

"הייתי מאותם אנשים שהיו נאמנים לניקסון עד שהוא נופף לשלום", אמרה אלרן מיילס, בת 75 מדנבר שהייתה רפובליקאית כמעט 60 שנים, עד שהחליטה להירשם כעצמאית בעקבות פתיחת משפט ההדחה בקונגרס נגד טראמפ. "חשבתי שאני רפובליקאית טובה וחשבתי שהיו להם את הערכים שלי, אולם בשנים האחרונות הם נפלו חזק". לדברי מיילס, כאשר טראמפ נבחר לראשונה, היא החליטה "לתת לו הזדמנות", אך בהמשך היא נסוגה ממנו. בבחירות הקרובות היא צפויה להצביע לביידן. "הלוואי שהוא היה צעיר יותר", הוסיפה.

תגיות:הבחירות בארה"ב 2020ג'ו ביידןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה