חדשות בארץ

ראש אמ"ן לשעבר: איראן תנסה להגיב כדי להרתיע את ישראל

בעקבות המתקפות הלילה בסוריה, המיוחסות לישראל, העריך ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, כי האיראנים ושלוחיהם ינסו להגיב כדי להרתיע את ישראל: "עלינו להיות ערוכים לקשת שלמה של אפשרויות תגובה"

ידלין (צילום: פלאש 90)ידלין (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות המתקפות שבוצעו הלילה (בין שלישי לרביעי) בשטח סוריה, ומיוחסות לישראל, העריך הבוקר ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, כי איראן עלולה ליזום "קשת שלמה של אפשרויות תגובה" כדי להרתיע את ישראל מהמשך הפגיעה בנכסיה בסוריה.

ידלין, כיום ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), כתב בטוויטר כי "התקיפות הנרחבות בסוריה הלילה מעידות שההערכה על כך שהאיראנים עוזבים את סוריה הייתה משאלת לב. תקיפה באזור סווידא מעידה על הרחבת ההתבססות האיראנית גם לאזור רגיש זה של הר הדרוזים. אזור זה כלול באזור בו התחייבו הרוסים שלא תהיה גישה לאיראן וחיזבאללה".

"האיראנים ושלוחיהם יחפשו דרכים להגיב ולהרתיע את ישראל", הוסיף ידלין. "לאחר שכשלו בעבר להגיב בירי רקטות, הם ניסו לאחרונה להגיב בתקיפת סייבר. עלינו להיות ערוכים לקשת שלמה של אפשרויות תגובה של הציר השיעי, שבו נסראללה נכנס לנעליים של סולימאני כאסטרטג וכאופרטור המרכזי".

הבכיר הצבאי לשעבר ציין, כי הביקורת הציבורית נגד המשטרים באיראן, סוריה ולבנון אומנם מתעוררת, וזאת על רקע המשבר הכלכלי אליו נקלעו כתוצאה ממגפת הקורונה ומהסנקציות האמריקניות הנוקשות. עם זאת, הוא הדגיש כי "המשבר הכלכלי יכול למתן התגובות אך גם להיות מאיץ ודוחף להסטת תשומת הלב לעימות חיצוני"

התקשורת הרשמית בסוריה דיווחה הלילה, כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו להדוף שני גלי תקיפה באזורים שונים במדינה. הגל הראשון, בסביבות השעה 21:15, כלל תקיפות באזור מחוז א-סווידא שבדרום סוריה ובאזור דיר א-זור שבצפון-מזרח המדינה. כעבור מספר שעות, בשעה 00:45, הותקפו יעדים במחוז חמאה שבצפון-מערב סוריה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, מסר כי בתקיפות נהרגו חמישה אנשי מיליציות פרו-איראניות ושני חיילים צבא סוריה.

תגיות:איראןסוריהעמוס ידלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה