חדשות בארץ

כתב אישום: החשמלאי מעזה עסק בטרור ב-15 השנים האחרונות

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תושב הרצועה פאדי קדאס, חשמלאי במקצועו, המואשם בפעילות טרור. בין היתר, הוא עסק בחפירת בורות והטמנת טילים, ירה טילים ופצמ"רים, והסב טיימרים ולוחות אלקטרוניים לצורך תזמון שיגורם של טילים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חבר ופעיל בוועדות ההתנגדות ברצועת עזה, פאדי קדאס, בגין עבירות רבות נגד ביטחון המדינה שבוצעו על ידו ב-15 השנים האחרונות, בין היתר במהלך מבצעי "עמוד ענן" ו"צוק איתן".

כתב האישום הוגש באמצעות עורכת הדין מירב עמר כהן, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי ויחידת פח"ע בימ"ר נגב. מפרטיו עולה, כי קדאס עסק – הן כחבר בוועדות ההתנגדות והן כנותן שירות לחמאס – בפעילות טרור נגד ישראל. זו כללה ירי עשרות טילים ופצמ"רים, חפירת בורות והטמנת טילים, הפרחת בלוני נפץ ועוד. הנאשם, חשמלאי במקצועו, סיפק לחמאס טיימרים ולוחות אלקטרוניים של מוצרי חשמל והסב אותם לטילים, באמצעותם ניתן היה לתזמן את יציאת הטילים בזה אחר זה.

קדאס מואשם, כי במהלך מבצעי "עמוד ענן" ו"צוק איתן", עסק – יחד עם אחרים – בחפירת בורות, בהטמנת טילים, בהכנת טילים ובירי של עשרות טילים ופצמ"רים לעבר ישראל. כמו כן, הנאשם סיפק שירות לחמאס תמורת תשלום, כאשר תפקידו היה לדאוג לחיבור חשמל ולתקינות קווי חשמל במנהרות של ארגון הטרור לצורך אספקה שוטפת של חשמל.

בנוסף, בתקופת תהלוכות השיבה של תושבי עזה בסמוך לגדר הגבול עם ישראל, החל משנת 2018, וכן בתקופות ההסלמה בדרום, בין השאר לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא בנובמבר 2019, ירה הנאשם לעבר ישראל טילים מסוג 107 ומסוג גראד. הירי נועד לשבש את פעילותה של מערכת "כיפת ברזל", ובכך להגדיל את סיכויי הפגיעה של הטילים בשטח ישראל. הוא עסק גם באספקת בלוני חמצן לבלוני נפץ, שהופרחו לעבר ישראל בשנה שעברה.

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך תקיפה של חיל האוויר הישראלי כתגובה לירי טילים, נפצע הנאשם, ובגין פציעתו קיבל תשלום פיצויים בסך 300 דולר מאנשי פת"ח.

כתב האישום מייחס לקדאס תשעה אישומים בגין ביצוע עבירות רבות לפי חוק המאבק בטרור, של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות לארגון טרור, חברות בארגון טרור וגיוס חברים, איסור פעולה ברכוש למטרות הטרור, וכן ריבוי עבירות של ניסיון רצח, עבירות בנשק, ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לקיום הדיונים בדלתיים סגורות. בית המשפט התבקש להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:חמאסכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה