חדשות כלכלה

איקאה מצטמצמת: תסגור את הסניפים במוצ"ש ותקצץ בשעות הפעילות

ההודעה הדרמטית על הקיצוץ בשעות, כמו גם בעובדים, מגיעה על רקע העובדה כי סניפי החברה ברחבי הארץ דווקא עמוסים בקונים שהביאו לרווחים, שלא לימדו על ירידה כלשהי בהיקף ההכנסות של התאגיד הבינלאומי השוודי. אולם, בהודעה שהוציאה החברה לעובדיה נאמר כי היא הגיעה להסדר עם ההסתדרות הלאומית, לפיו רק כ-200 מתוך 600 העובדים הנמצאים בחל"ת יחזרו לעבודה

סניף איקאה בנתניה, באפריל (צילום: פלאש 90)סניף איקאה בנתניה, באפריל (צילום: פלאש 90)
אא

רשת איקאה ישראל הודיעה היום (שלישי) על סגירת סניפי החברה במוצאי שבת וכן על צמצום שעות הפעילות בשאר ימי השבוע. לפי הודעת החברה, בימים ראשון עד רביעי החנויות יפעלו מ-10:00 עד 19:00, לעומת 22:00 כפי שהיה קודם לכן. רק בימי חמישי הרשת תיסגר בשעה 22:00. בימי שישי תפעל הרשת כרגיל – מ-09:00 עד 15:00. חנות המטבחים בנמל תל אביב תמשיך גם היא לפעול במתכונת שהייתה טרום משבר הקורונה.

ההודעה הדרמטית על הקיצוץ בשעות, כמו גם בעובדים, מגיעה על רקע העובדה כי סניפי החברה ברחבי הארץ דווקא עמוסים בקונים שהביאו לרווחים, שלא לימדו על ירידה כלשהי בהיקף ההכנסות של התאגיד הבינלאומי השוודי. אולם, בהודעה שהוציאה החברה לעובדיה נאמר כי היא הגיעה להסדר עם ההסתדרות הלאומית, לפיו רק כ-200 מתוך 600 העובדים הנמצאים בחל"ת יחזרו לעבודה. היא הציעה ל-400 הנותרים, שהיו אמורים לחזור בעוד כשבוע, להאריך את החל"ת עד לסוף אוגוסט. לעובדים שיבחרו שלא להמשיך בחל"ת תעמיד החברה "חבילת פרישה כספית מטיבה" כתלות בוותק העובד בחברה, שפרטיה יפורסמו עד סוף השבוע.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בנוסף, יעמידו ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה סיוע במציאת מקום עבודה חלופי וזאת, בין השאר, בעזרת שיתוף פעולה עם חברות השמה מובילות במשק. בהנהלת הרשת הודו כי "זהו רגע לא פשוט בחיי חברה בכלל ושלנו במיוחד, אנו תקווה שהחלטות אלו ייקלו ככל האפשר על המצב האישי של כל אחת ואחד מכם".     

במכתב ששלחו לעובדים יו"ר הוועד עידן מעוז ומנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ, נכתב: "החל מפרוץ משבר הקורונה, חווה העולם משבר כלכלי עצום המשפיע על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו. אנו עדים לשינויים בהתנהגות הצרכנית בעולם ובישראל. בתקופה האחרונה, אנו עוסקים בניסיון ללמוד את הרגלי הצריכה החדשים ולהבין את השפעתם על הקמעונאות בכלל ועלינו בפרט".

השניים טענו כי השינויים בהרגלי הצריכה ואי הוודאות המלווה את התקופה דרשו יוזמה וחשיבה מחודשת בהיבטים של שיטות העבודה, הפעילויות בחנויות ובמטה, שעות, ימי הפעילות ועוד. "אנו מזהים שני שינויים מרכזיים בהרגלי הצריכה. האחד, התמקדות בקניות מוגדרות 'על פי צורך' והשני, שינויי בשעות הצריכה בשווקים השונים, המתבטאת בצמצום תופעת השופינג ובהפחתה משמעותית של צרכנות הערב והלילה. השינויים בהרגלים נכונים לא רק ללקוחות, גם אצלנו העובדים חלים שינויים בהעדפות הנוגעות בעיקר לשעות הערב, מנוחת סוף השבוע ושגרת יום יום טובה יותר", נכתב.

עוד הוסבר כי להחלטה על תוכנית התייעלות ייתכנו "השפעות" על עובדי ומנהלי החברה. "במהלך השבועות האחרונים, מקיימים ועד העובדים, ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה התייעצויות אינטנסיביות על מנת לגבש מענה לעובדים, תוך שאיפה להשיב עובדים נוספים לעבודה סדירה".

תגיות:איקאהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה