חדשות בארץ

מכתב קצינים לנשיא טראמפ: מחזקים אותך במהלך הריבונות

לקראת קבלת ההחלטה בבית הלבן בנוגע להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, שלחו כאלף קצינים, מפקדים וחיילי מילואים בצה"ל מכתב לנשיא דונלד טראמפ: "זה צומת דרכים היסטורי, חזק ואמץ". 109 חברי קונגרס רפובליקנים חתמו על מכתבים פומביים לנשיא ולראש הממשלה, בהם הביעו תמיכה בזכותה של ישראל להחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון

טראמפ בכותל המערבי, אפריל 2018 (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ בכותל המערבי, אפריל 2018 (תמונה: שאטרסטוק)
אא

כאלף קצינים, מפקדים וחיילי מילואים בצה"ל, חברי תנועת "הביטחוניסטים", שיגרו אתמול (שני) מכתב לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בו הביעו את תמיכתם בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. המכתב נמסר לשגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שיצא לוושינגטון להשתתף בדיונים לקראת ה- 1 ביולי, תאריך היעד להחלת הריבונות.

על המכתב לטראמפ חתמו אלופים ותתי-אלופים במילואים ובכירים לשעבר במשטרה ובשירותי הביטחון. "אנו כותבים לך בשמם של יותר מאלף קציני צבא בכירים וחיילים קרביים במילואים", נאמר בראשית המכתב. "אנחנו מודים לך על מחויבותך העמוקה למדינת ישראל והעם היהודי".

"אנחנו מודים לך על הכרתך בזכויותינו הריבוניות ובקשר ההיסטורי והדתי העמוק שלנו לארץ ישראל, בכך שבין היתר הכרת בירושלים כבירת ישראל והעברת את שגרירות ארצות הברית לעיר. אנחנו מודים לך על כיבוד צורכי הביטחון הלאומי של ישראל, בכך שבין היתר הכרת בריבונותנו על רמת הגולן".

"תודה לך, הנשיא, על ידידותך ועל מנהיגות החזון שלך. אנחנו עומדים כעת בצומת דרכים היסטורי בהיסטוריה בת 4,000 השנים של העם היהודי בארץ ישראל. אנחנו בטוחים, כי תמשיך לפעול כדי להבטיח את השלום העתידי של עם ישראל והמזרח התיכון כולו, בעמידתך לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבואו להחיל את ריבונותנו על גבולנו המזרחי ובקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בהתאם לחזון תוכנית השלום שלך".

מנכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", אמר אביבי, כתב בטוויטר: "תנועת 'הביטחוניסטים' מחזקת הבוקר את הנשיא טראמפ לקראת ההכרעה בנושא הריבונות. ציידנו את השגריר פרידמן עם מכתב מטעם התנועה לנשיא, וכתבנו לו בסוף את מילות החיזוק שקיבל יהושע טרם כניסתו לארץ: 'חזק ואמץ'".

בתוך כך, 109 קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית חתמו הלילה על מכתבים פומביים, שהופנו לנשיא טראמפ ולראש הממשלה נתניהו, בהם הביעו את תמיכתם בזכותה של ישראל לקבוע את גבולותיה ולהחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון. החתימה על המכתב נעשתה בהובלת בכירי המפלגה, ביניהם מנהיג המיעוט הרפובליקני בקונגרס, קווין מקארתי.

במכתב לנתניהו הודגש, בין היתר, כי "לישראל הזכות לקבל החלטות ריבוניות בצורה עצמאית, ללא לחץ חיצוני. אנו מביעים את תמיכתנו בך, בבואך לקבל החלטות אלו בתוקף תפקידך כראש הממשלה הנבחר של ישראל". חותמי המכתב מתחו ביקורת על הפלסטינים, "שדחו פעם אחר פעם את קריאתה של ישראל לשלום, והתעלמו ממאמציו של ממשל טראמפ להביא שלום".

חברי הקונגרס הרפובליקנים הביעו את תמיכתם בתוכנית השלום האמריקנית. לדבריהם, "הגישה החדשה" הטמונה בה "עשויה להצליח במקום שמאמצים קודמים נכשלו, בהכירה באינטרסים החיוניים והביטחוניים של ישראל, בעודה מספקת פשרה הוגנת והגיונית עם הפלסטינים, במידה וההנהגה הפלסטינית תבחר לבסוף לתת עדיפות לשלום".

"תקוותנו שתוכנית זו תביא שלום, ביטחון ושגשוג לאזור, שסבל זמן רב מהסכסוך. כידידיה המסורים של המדינה היהודית, אנו מאשרים את מחויבותנו האיתנה ליחסים בין שתי האומות שלנו ולזכותה של ישראל לריבונות ולגבולות בני הגנה".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה, כי בכירי הבית הלבן יתכנסו במהלך השבוע כדי להחליט האם לאפשר לישראל להתניע את מהלך הריבונות ולהוציאו לדרך. גורם בכיר בממשל מסר לסוכנות, כי בנוסף לפרידמן ישתתפו בדיונים מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא, ג'ארד קושנר, והשליח למזרח התיכון, אבי ברקוביץ'. ייתכן שגם הנשיא טראמפ עצמו יצטרף לשיחות.

הגורם הוסיף, כי אחת האופציות הנשקלות בוושינגטון היא לאשר לישראל סיפוח בשלבים, שיתחיל בהחלת הריבונות על מספר יישובים הסמוכים לירושלים. עם זאת, הוא לא שלל את האפשרות למימוש של היעד המקורי, להחלת הריבונות על 30 אחוזים משטחי יהודה ושומרון – בהתאם לתוכנית טראמפ. לדבריו, העיקרון שינחה את הצוות האמריקני בקבלת ההחלטה הוא האם הסיפוח מקדם את תהליך השלום.

בממשל חוששים, כי התקדמות ישראלית מהירה מדי עלולה לפגוע בסיכויים להביא את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן. קיים גם חשש אמריקני מפני תגובתה של ירדן, שהביעה התנגדות למהלך, וכן חשש לפגיעה ביחסיה המתהדקים של ישראל עם מדינות המפרץ. המקור הבהיר, כי הממשל דבק בעמדתו לפיה החלת הריבונות צריכה להתבצע רק על בסיס קונצנזוס נרחב בממשלת ישראל, שיכלול את כחול לבן, וכי על שר הביטחון בני גנץ לתת את הסכמתו לכך.

תגיות:יהודה ושומרוןדונלד טראמפריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה