חדשות בריאות

נתוני הקורונה: מתחילת החודש אובחנו פי 3 מכל מאי

ביממה האחרונה אובחנו 274 חולי קורונה חדשים. מהנתונים עולה כי נכון להיום ישנם 4,940 חולים פעילים, מתוכם 200 בלבד מאושפזים בבתי חולים. מאז הבוקר זוהו בירושלים 13 חולים חדשים, 15 בבני ברק ו-10 בתל אביב

ייצור מסכות פנים (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)ייצור מסכות פנים (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

ביממה האחרונה אובחנו 274 חולי קורונה חדשים – כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (שני). מהנתונים עולה כי נכון להיום ישנם 4,940 חולים פעילים, מתוכם 200 בלבד מאושפזים בבתי חולים. 15,761 חולים החלימו עד כה ומספר המאובחנים הכולל עד עתה עומד על 21,008. מספר החולים במצב קשה עומד על 45. ביממה החולפת נפטר אדם אחד, ומספר המתים עומד כעת על 307 בני אדם.

לפי הנתונים המעודכנים, מאז הבוקר זוהו בירושלים 13 חולים חדשים, 15 בבני ברק ו-10 בתל אביב. מתחילת החודש אותרו 3,936 מקרי הידבקות חדשים – פי 3 יותר מכל חודש מאי גם יחד.  

בנוסף, אתמול בוצעו כמעט 9,000 בדיקות, מתוכן יצאו 1.8% חיוביות. ביממה האחרונה בוצעו כ-8,000 בדיקות ושיעור התוצאות החיוביות הוא 2.4%.

קבינט הקורונה אישר היום פה אחד את העלאת הקנס על אי חבישת מסכה מ-200 ל-500 שקלים. החלטה נוספת שאושרה היא סגירת בתי עסק שיפרו את הנחיות משרד הבריאות לבלימת ההתפשטות. שתי ההחלטות טעונות את אישור הכנסת. לפי הנתונים שפורסמו בסוף השבוע, עד כה חילקו השוטרים כ-13 אלף דו"חות לאזרחים שלא עטו מסכות כנדרש ברחבי הארץ, 6,600 מתוכם רק מתחילת חודש יוני.

במהלך הישיבה אישרו השרים את תרחיש הייחוס החדש שהציעו משרדי הבריאות, האוצר והביטחון, המוערכת ב-2,000 מונשמים ממחלות אחרות. מספר המונשמים כתוצאה מקורונה עומד נכון להיום על 29. בהמשך הובהר כי תרחיש הייחוס של משרד הביטחון אושר על ידי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ושהוצג על ידי ממלא מקום ראש רשות החירום הלאומית, אל"מ (במיל') נוחי מנדל בקבינט הקורונה, כולל היערכות לתרחיש חמור שהוגדר בהודעה כ"סביר". על פי התרחיש, עד 2,500 מונשמים, 7,500 מאושפזים, 125,000 חולים ומאות רבות של מתים.

במשרד הביטחון הדגישו כי אין מדובר בתחזית אלא בתרחיש, שמתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם. "יש להדגיש כי לא מדובר בתחזית אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה", הובהר. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות וכי "תרחיש זה יבטא את יכולת ספיקת המערכת ולא תחזית חולים".

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה