חדשות בריאות

חזרה לקפסולות והגבלת התקהלות: צה"ל מחמיר את הנחיות הקורונה

בניגוד לפרסומים אמש, בצה"ל לא יכריזו על עוצר יציאות כללי, ובמקום זאת יידרשו חיילים ביחידות סגורות לשהות בבסיס במשך חודש ימים עם שובם מהבית מחופשת סוף השבוע הקרובה. לפי הנתונים המעודכנים, עד כה חלו בצה"ל 302 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 233 החלימו או השתחררו משירות. נכון להיום, ישנם 69 חולים בצבא

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

בעקבות העלייה בתחלואה מקורונה בימים האחרונים הודיעו הערב (שני) בצה"ל כי בתום הערכות מצב הוחלט על החמרת ההנחיות לתפקוד במרחב הצבאי והאזרחי. זאת, על מנת לשמור על "כשירות מבצעית" ורציפות התפקוד. לפי הודעת הצבא, ההנחיות ייכנסו לתוקף החל ממחר בשעה 8:00. בנוסף, יוקם צוות אכיפה וביקורת למעקב אחר ביצוע ההנחיות, והמשטרה הצבאית תבצע מבצעי אכיפה "מוגברים" על מנת לוודא עמידה בהנחיות.

צה"ל – הגוף הראשון להכריז על החמרת ההנחיות, בניגוד לעמדה הרשמית של משרד הבריאות – הודיע על מעבר למתכונת לפיו העיקרון המוביל בהגבלת התכנסויות הוא 2:10:50:100, כאשר החיילים ישמרו על 2 מטרים מרחק, עד 10 אנשים בדיון, עד 50 במסגרת מחלקתית ומקבילותיה ועד 100 בשטח פתוח במסגרת פלוגתית ומקבילותיה. בדיונים בהם ישתתפו יותר מ-6 אנשים יעטו הנוכחים מסכות. בכלל יחידות צה"ל, הן ביחידות הפתוחות והן ביחידות הסגורות, יחוייבו כלל המשרתים לעטות מסיכות במרחב הציבורי, האזרחי והצבאי, לרבות התכנסויות ודיונים.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

בנוסף, הצבא יעבור לשיטת הקפסולות, במסגרתו ביחידות הפתוחות יחליט כל מפקד על המדיניות המתאימה ליחידה, בהתאם לאופייה. ביחידות הסגורות יחזרו החיילים מחופשה לקפסולה פלוגתית לחמישה ימים ולאחר מכן יחברו למסגרת הגדודית.

בניגוד לפרסומים אמש, בצה"ל לא יכריזו על עוצר יציאות כללי, ובמקום זאת יידרשו חיילים ביחידות סגורות לשהות בבסיס במשך חודש ימים עם שובם מהבית מחופשת סוף השבוע הקרובה. כמו כן, חיילים ביחידות הסגורות ישובו מהבית למסגרת פלוגתית בלבד ורק לאחר חמישה ימים ישובו לפעול במסגרות רחבות יותר, כגדוד למשל.

חדרי האוכל יוגבלו לכמות של עד 100 סועדים. בבסיסים בעלי חדרי אוכל גדולים תבוצע החרגה, בסמכות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בלבד, של עד 250 סועדים, לרבות בניית מחיצות ושמירת מרחקים.

למרות פתיחת הרכבות, בצבא אוסרים על החיילים לעשות שימוש ברכבת עד להודעה חדשה, למעט עובדי צה"ל. התחבורה הציבורית מאושרת לכלל היחידות, אולם בימי ראשון לא תתאפשר עלייה לאוטובוס בתחנה מרכזית לפני השעה 12:00, וביום חמישי אחרי השעה 12:00.

תיאסר כניסת אזרחים למחנות צה"ל, למעט אישור מפקד יחידה בדרגת סא"ל ומעלה, וזאת לאחר ביצוע תשאול.

בנושא האימונים נקבע כי אימוני הסדיר יתקיימו ללא שינוי. אימוני מילואים יימשכו כמתוכנן, ויתקיימו בקפסולות פלוגתיות, תוך הקפדה על הנהלים וביצוע תשאול בימי הגיוס. החרגות בנושא מותנות באישור מפקד זרוע היבשה בלבד.

לפי הנתונים המעודכנים, עד כה חלו בצה"ל 302 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 233 החלימו או השתחררו משירות. נכון להיום, ישנם 69 חולים בצבא. 3,170 משרתים נמצאים בבידוד – בחובה, בקבע ועובדי צה"ל.

תגיות:קורונהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה