חדשות בריאות

מסתמן: הקנס לאי עטיית מסכה יעלה ל-500 שקלים

קבינט הקורונה אישר את העלאת הקנס על אי חבישת מסכה מ-200 ל-500 שקלים. החלטה נוספת שאושרה היא סגירת בתי עסק שיפרו את הנחיות משרד הבריאות לבלימת ההתפשטות. נתניהו: "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל"

פקחים אוכפים את חבישת המסכות, בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)פקחים אוכפים את חבישת המסכות, בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר היום (שני) פה אחד את העלאת הקנס על אי חבישת מסכה מ-200 ל-500 שקלים. החלטה נוספת שאושרה היא סגירת בתי עסק שיפרו את הנחיות משרד הבריאות לבלימת ההתפשטות. שתי ההחלטות טעונות את אישור הכנסת. לפי הנתונים שפורסמו בסוף השבוע, עד כה חילקו השוטרים כ-13 אלף דו"חות לאזרחים שלא עטו מסכות כנדרש ברחבי הארץ, 6,600 מתוכם רק מתחילת חודש יוני.

במהלך הישיבה אישרו השרים את תרחיש הייחוס החדש שהציעו משרדי הבריאות, האוצר והביטחון, המוערכת ב-2,000 מונשמים ממחלות אחרות. מספר המונשמים כתוצאה מקורונה עומד נכון להיום על 29. בהמשך הובהר כי תרחיש הייחוס של משרד הביטחון אושר על ידי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ושהוצג על ידי ממלא מקום ראש רשות החירום הלאומית, אל"מ (במיל') נוחי מנדל בקבינט הקורונה, כולל היערכות לתרחיש חמור שהוגדר בהודעה כ"סביר". על פי התרחיש, עד 2,500 מונשמים, 7,500 מאושפזים, 125,000 חולים ומאות רבות של מתים.

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: מארק ישראל סלם, לע''מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול (צילום: מארק ישראל סלם, לע''מ)

במשרד הביטחון הדגישו כי אין מדובר בתחזית אלא בתרחיש, שמתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם. "יש להדגיש כי לא מדובר בתחזית אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה", הובהר. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות וכי "תרחיש זה יבטא את יכולת ספיקת המערכת ולא תחזית חולים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף כי "צריך לעשות את כל פעולות המניעה הנדרשות כדי לא להגיע לתרחיש הייחוס". עוד נמסר שזוהי העמדה הכללית של שרי קבינט הקורונה, שדנים "בצעדים המעשיים הנדרשים בטווח המיידי כדי לאפשר האטה בקצב התחלואה ומניעת הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים".

נתניהו אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל". בדבריו התייחס ראש הממשלה לנתוני התחלואה, שבגינם שוקלת הממשלה ארבעה דרכי פעולה: הגברה דרמטית של האכיפה שכוללת הגדלת קנסות; שימוש בכלים הדיגיטליים; סגרים אזוריים; והגבלת ההתקהלויות. באשר לאחרון אמר נתניהו כי מדובר ב"צעד חריף".

תגיות:קורונהעטיית מסכהקנסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה