חדשות בריאות

השר שטייניץ: להחזיר מיד את איכוני שב"כ – מדובר בחיי אדם

שר האנרגיה יובל שטייניץ קרא לחדש את השימוש באמצעים הטכנולוגיים של שב"כ לצורך התמודדות עם מגפת הקורונה: "אין כלי יעיל יותר כרגע". חבר הכנסת אבי דיכטר: "למעלה משליש מחולי הקורונה התגלו בעקבות איכוני שב"כ"

שטייניץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שטייניץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) קרא היום (שני) לחזור באופן מיידי לשימוש באמצעים הטכנולוגיים של שב"כ, ככדי לסייע בהתמודדות עם התפשטות מגפת הקורונה. "מדובר בחיי אדם", אמר בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב'. "אין כלי יותר יעיל כרגע למניעת הדבקה". 

שטייניץ הבהיר, כי "החקירות האפידמיולוגיות מגיעות לאנשים תוך שלושה-ארבעה ימים, והחולה כבר הספיק להדביק עשרה אנשים. האיכונים עושים את זה בשלוש שעות". הוא הוסיף, כי "החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות חודרות לפרטיות פי מאה מהאיכונים של שב"כ, שרק מודדים מרחקים בין פלאפונים".

עמיתו של שטייניץ למפלגה, חבר הכנסת אבי דיכטר, הביע עמדה דומה: "אין ברירה. אנחנו על סף חידוש המגפה, ואסור לנו ליפול פעם נוספת למלכודת הזו", אמר בריאיון לאסתי פרז בכאן רשת ב'.

דיכטר, לשעבר ראש השב"כ, ציין כי על פי דוח משרד הבריאות, שפורסם בתחילת החודש, "למעלה משליש מחולי הקורונה – כמעט 6,000 מתוך כ- 17,000 חולים מאומתים – התגלו בעקבות איכוני שב"כ. רק ל- 10 אחוזים ניתן היה להגיע באמצעות חקירה אפידמיולוגית".

"הכלי של שב"כ הוכח כיעיל", הצהיר דיכטר. "הסיכון לחדירה לפרטיות נמוך ביותר, אם בכלל, והסיכוי להתמודד עם המחלה בצורה אפקטיבית הוא אדיר". הוא הדגיש, כי "אין זמן לדיון פילוסופי באיזו טכניקה לבלום את המגיפה, יש לחזור ולחוקק בהוראת שעה את השימוש בכלי השב"כ, ובכך לאפשר למשרד הבריאות להציל חיים ומיד".

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, שרי קבינט הקורונה, המכונסים בשעה זו, דנים בצעדים לבלימת התפשטות הנגיף. בין היתר עומדת על הפרק סוגיית השימוש באיכוני שב"כ. את הדרישה לשימוש באיכונים מוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד בכחול לבן מתנגדים. שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע אתמול תמיכה בחקיקת חוק האיכון, שיאפשר את השימוש באמצעים הטכנולוגיים של שב"כ. במהלך הערכת מצב עם בכירי משרדו, אמר אדלשטיין: "עדיף שהמידע יהיה בידי השב"כ מאשר בחברה פרטית שהשד יודע מה האינטרסים שלה. אנחנו בימים קריטיים, וקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, בין היתר באמצעות חוק האיכון, חשובה מאוד כדי לשטח את העקומה תוך השארת המשק פתוח".

בהקלטות מודלפות מקבינט הקורונה, שפורסמו אמש על ידי עמית סגל בחדשות 12, נשמעה התנגדותו של ראש השב"כ נדב ארגמן לשימוש באיכוני שב"כ לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה: "מה שאני מבקש – ששב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה ראשית של שירות. לכן מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע – ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק, אבל חזק, למען הפרויקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

"תת אלוף מנהל את העניין הזה, וזה בדיוק הפתרון – ולא שהשב"כ יעשה את זה", הוסיף ארגמן. "זה אומר שצריך להיות מספיק אנשים שיודעים לעשות את זה – יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים, ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר".

ארגמן הבהיר, עם זאת, כי אם תימשך העלייה התלולה בתחלואה, יהיה נכון להשתמש באמצעי שב"כ, בהיעדר ברירה אחרת: "כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים – ניתן לעשות את זה. כשמדובר באלפים אי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזאת, וצריך ללכת ל(אמצעי) טכנולוגי. במצב שיש תחלואה רחבה מאוד, ולא יהיה פתרון אחר – יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב הזה".

תגיות:יובל שטייניץשב"כאבי דיכטרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה