חדשות בריאות

ברקע העלייה בתחלואה: קבינט הקורונה יתכנס

קבינט הקורונה ידון בצעדים לבלימת התפשטות הנגיף, בצל העלייה בתחלואה. על הפרק, בין היתר, החזרה לשימוש באיכוני שב"כ והגברת האכיפה של הנחיות הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה שבין מוצאי שבת לראשון בערב אובחנו 145 נדבקים חדשים

נתניהו וגנץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו וגנץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, קבינט הקורונה יתכנס היום (שני) לדיון בצעדים לבלימת התפשטות הנגיף. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר אתמול כי אם המגמה תימשך – תישקל חזרה למדיניות הסגר.

"בסוף השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואה של הקורונה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הבוקר ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים ושל השלטון המקומי עם ראש המל"ל, וגם עם מומחים שונים שנתנו הערכות. הם הראו לי תחזיות שונות של גופים שונים, והתחזיות הללו כולן קשות. אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו. אכנס מחר את קבינט הקורונה, ונדון בצעדים הנדרשים לבלימת התפשטות המגפה".

"אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בעניין חבישת המסכות ושמירת המרחק, נביא על עצמנו בניגוד לרצוננו את השבת הסגרים", התריע ראש הממשלה. "אף אחד מאיתנו אינו רוצה בזה. לכן אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לחבוש מסכות ולשמור על המרחק".

בישיבת הקבינט תעמוד על הפרק, בין היתר, סוגיית החזרה לשימוש באיכוני שב"כ לצורך התמודדות עם הנגיף. את הדרישה לשימוש באיכונים מוביל נתניהו, בעוד בכחול לבן מתנגדים. שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע אתמול תמיכה בחקיקת חוק האיכון, שיאפשר את השימוש באמצעים הטכנולוגיים של שב"כ. במהלך הערכת מצב עם בכירי משרדו, אמר אדלשטיין: "עדיף שהמידע יהיה בידי השב"כ מאשר בחברה פרטית שהשד יודע מה האינטרסים שלה. אנחנו בימים קריטיים, וקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, בין היתר באמצעות חוק האיכון, חשובה מאוד כדי לשטח את העקומה תוך השארת המשק פתוח".

שרי הקבינט ידונו גם בצעדים להגברת אכיפה תקנות הקורונה, ובהגדלת הקנסות המוטלים על מפרי ההנחיות. 

לאחר מספר ימים של עלייה תלולה בתחלואה, אתמול נרשם מספר נמוך יחסית של נדבקים חדשים. על פי נתוני משרד הבריאות, הנכונים לשעה 21:40 אתמול, ביממה שחלפה אותרו 145 נדבקים. עם זאת, מספר הבדיקות שנערכו החל מחצות היה נמוך יחסית – 6,598.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים עומד על 4,778, מתוכם 40 במצב קשה. 28 חולים מחוברים למכונות הנשמה. במספר הנפטרים לא חל שינוי, והוא עומד על 306. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 20,778 נדבקים, מתוכם החלימו 15,694.

תגיות:שב"כמשרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה