חדשות בארץ

גנץ הודיע: מוותר על המעון החליפי

בהצעה שהייתה אמורה לידון בוועדת הכספים נכתב כי "המדינה תעמיד לרשות ראש הממשלה החליפי במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח והוצאות שוטפות, לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו"

גנץ, במרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ, במרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (ראשון) כי הוא מוותר על בניית מעון חליפי וכיסוי הוצאות הכלכלה של בני משפחתו. גנץ אמר את הדברים בדיון בוועדת הכספים, שדנה בבקשה להשוות את תנאי שכרו לראש הממשלה בנימין לנתניהו וכן בבקשת נתניהו להחזר מס במאות אלפי שקלים 11 שנים אחורה. בליכוד טענו בתגובה כי ראש הממשלה לא דורש "שום תנאים מיוחדים".

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן נקבע כי ראש הממשלה החליפי ייהנה מאותם תנאים שיינתנו לראש הממשלה בפועל, בהם: לשכה, אבטחה ומעון שרד. גנץ אמנם הבהיר כי הוא ממשיך להתגורר בביתו שבראש העין, אך הודיע על הקמת "משרד ראש ממשלה חליפי", שנועד לשמש אותו ואת עוזריו בטיפול בענייני הקואליציה וניהול המדינה, בדומה ללשכת ראש הממשלה.

מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: פלאש 90)מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: פלאש 90)

אולם, חרף ההכחשה הגורפת, טיוטת תיקון הוראת שעה שפורסמה היום חושפת כי אנשי גנץ דרשו שירותי מעון, כוח אדם, הטבה בשווי השימוש המקסימלי לרכב ושירותי אחסון על חשבון המדינה. כך לדוגמה נכתב במסמך כי "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, וכן כל הוצאה לאחזקת המעון ולתחזוקתו". מי שחתום על הבקשה לקיום הדיון וההצבעה בוועדת הכספים הוא מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ. זמן קצר לאחר מכן מסר גנץ כי הוא מוותר על תנאים אלה. בפנייה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר גנץ כי הוא "מוותר על מעון חליפי, עובדים או הוצאות שקשורות בכנס זה, כמו גם על מימון הוצאות בני משפחתו".

בהצעה שהייתה אמורה לידון בוועדת הכספים נכתב כי "המדינה תעמיד לרשות ראש הממשלה החליפי במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח והוצאות שוטפות, לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו". עוד הוצע כי ראש הממשלה החליפי יוכל לאחסן את מטלטליו מחשבון המדינה. "ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה, ובלבד שמעונם הפרטי אינו מנוהל על חשבון אוצר המדינה", נכתב.

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: מרק ישראל סלם)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: מרק ישראל סלם)

בסעיף הנוגע לגילום מס בשל תשלומים שירותים וטובות הנאה נקבע כי מס הכנסה שהוטל על ראש הממשלה בתקופה שמיום ה-1 בינואר 2009 עד יום 31 בדצמבר 2017 בשל הכנסה הנובעת מתשלומים, שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, יהיה על חשבון אוצר המדינה. עם זאת, בליכוד הסבירו כי ועדת הכספים תחייב את נתניהו במס "בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים" וכי המצב הנוכחי נובע מ"ניסיון שערורייתי ופרסונלי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

עוד נכתב בהצעה כי "מס הכנסה המוטל על ראש הממשלה, ראש ממשלה חלופי, על שר החוץ או על שר הביטחון בשל הכנסה הנובעת משדרוג רכב שהמדינה מעמידה לרשות מי מהם לצורכי מיגון, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף את הכוונה להשוות את תנאיהם של גנץ ונתניהו וטען שמדובר ב"מחטף". לדבריו, "לא דמי אבטלה לעצמאים, לא סיוע לענפי המשק הקורסים, אלא הכנסת היד של נתניהו וגנץ לכיס האזרחים כדי לממן את החגיגה שלהם על חשבון כולנו. הכי דחוף לממשלת ישראל כעת הוא להשוות את שכרו של גנץ לזה של נתניהו, לסדר לו מעון חליפי וחשבון הוצאות פתוח".

תגיות:בני גנץמעון ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה