חדשות בארץ

מנכ"ל משרד הבריאות החדש לא ידיח את גרוטו: "מקבל את התנצלותך"

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, חזי לוי, כתב היום למשנה למנכ"ל, איתמר גרוטו, כי החליט לקבל את התנצלותו על מתן הפטור מבידוד למיליארדר טדי שגיא: "אחרי שבחנתי את הדברים, אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול שלך במקרה זה"

גרוטו (צילום: פלאש 90)גרוטו (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' חזי לוי, הודיע היום (ראשון) כי לא ידיח את סגנו, פרופ' איתמר גרוטו, זאת לאחר שפטר מחובת בידוד את המיליארד טדי שגיא. במכתב שהעביר לגרוטו כתב לוי כי החליט לקבל את התנצלותו על התנהלותו בפרשה שנחשפה לפני  כשבועיים. "אחרי שבחנתי את הדברים, אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול שלך במקרה זה", כתב, "טיפולך היה מוטעה. בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית, בייחוד בתקופה שבה משרד הבריאות משקיע מאמצים כבירים בהטמעת המסר של חשיבות כיבוד הכללים המיוחדים לימי קורונה, שהבידוד, כידוע, הוא ראש וראשון להם".

בר סימן טוב (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90בר סימן טוב (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

עוד ציין לוי כי קודמו בתפקיד, משה בר סימן טוב, פנה לגרוטו עוד באותו היום שפורסמה הידיעה על כך בבקשה לקבל את התייחסותו, "ולמחרת שלחת התייחסות מפורטת שבה הסברת את הדברים מנקודת המבט שלך, והתנצלת על האופן שבו התנהלת במקרה המדובר". לצד זאת, הוא הוסיף כי זיהה צורך "להגדיר נהלים ברורים לאופן טיפול המשרד במקרים חריגים הדורשים הפעלת שיקול דעת והנחיתי לקבוע נהלים חדשים וברורים למתן הקלות בבידוד במקרים חריגים בלבד".

עורכת הדין שייצגה את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אורנה לין, מסרה בתגובה להחלטת מנכ"ל המשרד שלא להדיח את גרוטו: "אני שמחה שהעניין בורר במהירות במקצועיות ובמידתיות הראויה".

בתחילת החודש אישר גרוטו לשגיא שלא להיכנס לבידוד, לאחר שהגיע לארץ מקפריסין במטוסו הפרטי. שגיא היה אחד המשתתפים במסיבת בר המצווה ההמונית במגדלי צמרת בתל אביב, שאף בה תועדו הפרות רבות של הנחיות משרד הבריאות לבלימת ההתפשטות. לצד המיליארדר בילו במקום חבר הכנסת ניר ברקת והזמר עומר אדם. עם תום המסיבה שב שגיא לקפריסין, מקום מגוריו. בעקבות פרסום המקרה בחדשות 12 הנחה שר הבריאות יולי אדלשטיין את מנכ"ל המשרד היוצא, משה בר סימן טוב, לערוך בירור מעמיק של אופן הליך האישור, ובמשרד הבריאות מיהרו לפרסם כי מתן האישור "היה משגה".

בר סימן טוב אף איים על גרוטו כי יינקטו נגדו צעדים ורמז לו להתפטר. גרוטו השיב כי שגיא מעולם לא פנה אליו וכי את הפנייה הוא קיבל משירות המדינה. "בפנייה אליי לא דובר על מסיבה אלא על אירוע משפחתי", טען גרוטו והוסיף: "על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית: אני מתנצל".

תגיות:איתמר גרוטומשרד הבריאותחזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה