חדשות בארץ

הקרב על החופש הגדול: בית הדין ידון הערב בצווי המניעה נגד המורים

העתירה הוגשה במסגרת מאבק שמתנהל בין משרדי החינוך, האוצר והשלטון המקומי לבין ארגוני המורים, שסירבו לדרישת שר החינוך יואב גלנט לעבוד תשעה ימים נוספים לאחר סיום שנת הלימודים. בעתירות נכתב כי על בית הדין להוציא צו לפיו ארגון המורים העל-יסודיים יפרסם אגרת למורים "שתתקן את הרושם המוטעה והלא חוקי שיצרה אגרת קודמת שנשלחה למורי חטיבות הביניים ולפיה שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

בית הדין הארצי לעבודה ידון הערב (חמישי) בבקשה להוצאת צווי מניעה שהגישו משרדי החינוך והאוצר נגד ארגון המורים, שיחייבו את מורי כיתות י' להמשיך ללמד עד 1 ביולי. לעתירה הצטרף מרכז השלטון המקומי. הדיון בבית הדין צפוי להיערך ב-19:30.

גלנט בטקס חילופי השרים במשרד החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גלנט בטקס חילופי השרים במשרד החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

העתירה הוגשה במסגרת מאבק שמתנהל בין משרדי החינוך, האוצר והשלטון המקומי לבין ארגוני המורים, שסירבו לדרישת שר החינוך יואב גלנט לעבוד תשעה ימים נוספים לאחר סיום שנת הלימודים. במרכז השלטון המקומי אמרו כי במקביל לדיון הצפוי נמשכים המגעים בין הצדדים על מנת להביא לפתרון המשבר. בעתירות נכתב כי על בית הדין להוציא צו לפיו ארגון המורים העל-יסודיים יפרסם אגרת למורים "שתתקן את הרושם המוטעה והלא חוקי שיצרה אגרת קודמת שנשלחה למורי חטיבות הביניים ולפיה שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני". ארגון המורים יידרש למסור את תגובתו בנושא עד לשעה 18:00.

העימות בין המשרדים לארגוני המורים גבר השבוע אחרי שהממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, הכריז על קיצוץ בשכרם של מורים בכיתה י' שלא ייענו לדרישה לימי הלימוד הנוספים. זאת, במענה לפנייתו של מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, שתהה באשר לצעדים שניתן לנקוט נגד המורים.

שלשום הודיע יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כי הארגון יעניק גיבוי למורים שנאלצים להתמודד מול האולטימטום של משרדי הממשלה. "אנו ניתן גיבוי מלא לכל מורה חבר ארגון המורים, אם בחטיבות הביניים ואם בחטיבה עליונה, גם משפטית וגם כלכלית נוכח איומי משרד האוצר. בתקופת הקורונה, פרט לסקטור הרופאים, רק סקטור המורים המשיך לעבוד במסירות", טען ארז.

באותו היום התפתחה המחלוקת, אחרי שגלנט ביטל פגישה מתוכננת עם ארז, שהתנה את קיום הפגישה בכך שיצטרפו אליה חברי הנהלת הארגון. בתגובה, גלנט, שאמור היה לקיים פגישת היכרות ראשונה עם ארז, הודיע על ביטולה. "גלנט הזמין את ארז לפגישת היכרות, מתוך רצון טוב שהשניים יפעלו יחדיו למען תלמידי ומורי ישראל", מסרו בסביבת השר. "צר לנו שיו"ר ארגון המורים הארצי בוחר שוב בפוליטיקה קטנה על פני רווחת התלמידים והמורים במדינה".

תגיות:משרד החינוךארגון המוריםהחופש הגדול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה